Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 28.12.2005, sygn. P-I/423/100/EW/05, Podlaski Urząd Skarbowy, sygn. P-I/423/100/EW/05
Czy wydatki poniesione przez Spółkę na nagrody rzeczowe i gratisy są kosztem uzyskania przychodów na zasadach ogólnych, czy też podlegają limitowi jako wydatki na reklamę limitowaną?
Pismem z 28.09.2005 r. Spółka zwróciła się z prośbą o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do następującego stanu faktycznego:
Spółka prowadzi działalność gospodarczą w zakresie dystrybucji i logistyki artykułów spożywczych i chemii gospodarczej.
W prowadzonej działalności Spółka stosuje różne formy wspierania sprzedaży. Są wśród nich m.in.:
a) przyznawanie nagród rzeczowych:
- w sprzedaży premiowej,
- w konkursach,
- w loteriach promocyjnych,
b) wręczanie tzw. "gratisów".
Nagrody w sprzedaży premiowej są przyznawane kupującym za dokonanie zakupu określonej wielkości lub rodzaju, ewentualnie - po spełnieniu przez kupującego dodatkowych warunków (np. terminowe płatności).