Interpretacja
Decyzja w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 09.09.2005, sygn. PBI/4218i-3/MS/05, Izba Skarbowa w Białymstoku, sygn. PBI/4218i-3/MS/05
Czy wydatki reklamowe, którymi Spółka A zostaje obciążona przez swojego agenta, a które potem będą zrefundowane przez Spółkę X, w Spółce A należy kwalifikować jako pozostałe koszty, czy też mają one być zaliczone do kosztów reklamy limitowanej lub nielimitowanej w zależności od formy przeprowadzonej akcji reklamowo-promocyjnej.
Wnioskiem z dnia 18 kwietnia 2005 roku (wpłynął do Urzędu w dniu 19 kwietnia 2005 roku) Spółka A zwróciła się do Naczelnika Podlaskiego Urzędu Skarbowego w Białymstoku o udzielenie pisemnej interpretacji w indywidualnej sprawie dotyczącej stosowania prawa podatkowego. Przedstawiając stan faktyczny stwierdza:
Zgodnie z podpisaną umową ze Spółką X Spółka A, jako autoryzowany przedstawiciel prowadzi różnego rodzaju akcje promocyjno-reklamowe. Prowadzą je również autoryzowani agenci Spółki A. Odbywa się to w formie reklamy w mediach, kolportażu ulotek, plakatów, bilbordów oraz w pozostałych formach takich jak rozdawanie gadżetów, organizowanie konkursów itp. Część tych wydatków kwalifikowana jest jako koszty reklamy nielimitowanej, a część wydatków Spółka A zalicza do kosztów reklamy limitowanej. Prowadzona reklama musi spełniać szereg warunków ustalonych przez Spółkę X i po ich spełnieniu część kosztów jest przez Spółkę X refundowana Spółce A. Natomiast rozliczenia z agentami odbywają się w ten sposób, że agenci wystawiają na Spółkę A faktury z treścią "koszty reklamy" przesyłając kserokopie dokumentów potwierdzających poniesione koszty. Ponadto pismem z dnia 07 czerwca 2005 roku Spółka A wyjaśniła dodatkowo, że wszelkiego rodzaju akcje reklamowe są ustalane każdorazowo w zależności od potrzeb i brak jest w związku z tym określonych schematów i podpisanych na tę okoliczność umów. W piśmie do Naczelnika Podlaskiego Urzędu Skarbowego w Białymstoku zwraca się z pytaniem: Czy wydatki reklamowe, którymi Spółka A zostaje obciążona przez agenta, a które potem będą zrefundowane przez Spółkę X, w Spółce A należy kwalifikować jako pozostałe koszty, czy też mają one być zaliczone do kosztów reklamy limitowanej lub nielimitowanej w zależności od formy przeprowadzonej akcji reklamowo-promocyjnej.