Interpretacja
Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 12.08.2005, sygn. IIUSpbIA/1/415-44/213b/47/05/BB, Drugi Urząd Skarbowy w Białymstoku, sygn. IIUSpbIA/1/415-44/213b/47/05/BB
Czy nieodpłatne przekazanie inwestycji drogowej właścicielowi drogi podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
Z przedstawionego w piśmie stanu faktycznego wynika, iż Urząd Miasta i Gminy zobowiązał firmę do wykonania poszerzenia drogi oraz poszerzenia wjazdu i wyjazdu ze stacji CPN. Z dołączonych do uzupełnienia wniosku dokumentów wynika, iż Burmistrz ... decyzją Nr BGI.7331-1/49/2000 z dnia 16-10-2000r. o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu ustalił warunki zabudowy i zagospodarowania terenu inwestycji polegającej na budowie stacji paliw płynnych wraz z zapleczem i infrastrukturą techniczną - na działce nr ... położonej w ... przy ..., tj. m.in. warunki obsługi w zakresie komunikacji i infrastruktury technicznej (...) /pkt 3 decyzji/. Dnia 4.06.2003r. Burmistrz Miasta ... udzielił pozwolenia na użytkowanie Stacji Paliw zastrzegając, że zgodnie ze stanowiskiem Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich w Białymstoku wyrażonym w piśmie nr WBiD.5423-1-09/03 z dnia 2003-05-19 firma ... może korzystać z istniejących zjazdów tymczasowo, tj. do dnia 1.05.2005r., po wskazanym terminie istniejące zjazdy należy przebudować, zachowując wymogi określone przez zarządcę drogi. Pismo Podlaskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich z dnia 19.05.2003r. dotyczy uzgodnienia obsługi komunikacyjnej działek nr. geod. ... położonych przy ul. ... w ... . Z treści powyższego pisma wynika: "Podlaski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Białymstoku w nawiązaniu do ustaleń podjętych na spotkaniu w dniu 29.04.2003r. w sprawie lokalizacji wjazdów z drogi wojewódzkiej Nr ... , na działki położone przy ul. ... w ..., działając zgodnie z ustawą o drogach publicznych oraz rozporządzeniem MTiGM w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43 z 1999r., poz. 430), przyjmuje ustalenia określone w protokole z dnia 29.04.2003r., a mianowicie:- właściciel przedmiotowych działek może korzystać z istniejących zjazdów, jako tymczasowych na okres 2 lata, tj. do dnia 01.05.2005r.;- po wskazanym terminie, docelowo, istniejące zjazdy należy przebudować, uwzględniając dodatkowe pasy ruchu dla pojazdów zjeżdżających z drogi, w tym celu należy:1) opracować projekt budowlany i wykonawczy zgodnie obowiązującymi przepisami, spełniając wymagania wyżej wymienionego rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej,2) opracować projekt stałej organizacji ruchu oraz czasowej na okres prowadzenia robót drogowych,3) projekty z pkt 1) i 2) uzgodnić z zarządem drogi i zatwierdzić przez właściwe organy,4) na podstawie pozwolenia na budowę uzyskać zgodę zarządu drogi na zajęcie pasa drogowego i prowadzenie robót, składając odpowiedni wniosek."Dnia 30.07.2003r. Burmistrz Miasta ... decyzją Nr BGI.7331-1/31/2003 ustalił warunki zabudowy i zagospodarowania terenu dla inwestycji polegającej na budowie pasów wyłączenia z ruchu, wjazdu i wyjazdu ze Stacji Paliw, pouczając, iż niniejsza decyzja nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza prawa własności i uprawnień osób trzecich. Z tytułu niniejszej decyzji nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych przez wnioskodawcę, który nie uzyskał prawa do terenu. W pouczeniu ww. decyzji zapisano również, iż realizacja inwestycji wymaga uzyskania pozwolenia na budowę. Nawiązując do powyższych zapisów informuje Pani, iż nie posiada żadnego tytułu prawnego do drogi wojewódzkiej nr ... ani żadnej umowy najmu czy dzierżawy. Ma Pani zatwierdzony projekt budowlany oraz pozwolenie na budowę pasów wyłączenia z ruchu, wjazdu i wyjazdu ze stacji paliw zlokalizowanej przy ul. .... w ... (droga wojewódzka nr ...) - decyzja Nr 12 Wojewody Podlaskiego Nr RR.V.SDW.7111-7/04 z dnia 13.05.2004r..Wykonawców oraz środki pieniężne w postaci kredytu obrotowego zapewnia w całości inwestor, czyli Pani. Inwestycja jest wyceniona na kwotę 172.975,74 zł brutto.Stacja paliw składająca się z trzech dystrybutorów do tankowania paliw płynnych i jednego gazowego, pracuje w ruchu ciągłym (24 godziny na dobę). Dodatkowe pasy na drodze wyłączające pojazdy z ruchu w celu wjazdu do tankowania na stację CPN umożliwią bezpieczny ruch na drodze, a w szczególności umożliwią wjazd dużym samochodom przez co zwiększy się sprzedaż opodatkowana. Jak pisze Pani we wniosku, po zakończeniu inwestycji będzie musiała Pani przekazać drogę nieodpłatnie właścicielowi. Z danych ewidencyjnych będących w posiadaniu tut. organu podatkowego wynika, iż w 2005r. prowadzi Pani księgi rachunkowe.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right