Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 25.11.2005, sygn. PD/415-26/2005, Urząd Skarbowy w Tomaszowie Lubelskim, sygn. PD/415-26/2005

Od kilku lat prowadzona jest działalność gospodarcza w zakresie usług stomatologicznych , opodatkowana na zasadach ogólnych. Podatnik posiada środki trwałe, które są ujęte w prowadzonej ewidencji srodków trwałych. Z dniem 1.01.2005r zaczęto użytkować środki trwałe takie jak: unit stomatologiczny szt. 2, rentgen oraz meble stanowiące wyposażenie gabinetu i również z tym dniem zostały wprowadzone do ewidencji środków trwałych. W/w urządzenia zostały zakupione w okresie 2002-2003r na giełdzie ze sprzętem medycznym, były niekompletne i niezdatne do użytku, wymagały remontu i uzupełnienia części. Meble zostały zakupione w 2000 lub 2001 roku z przeznaczeniem na wyposażenie kuchni budynku mieszkalnego, jedakże nie zostały w tym celu wykorzystane i leżały złożone przez kilka lat. Po zmianie gabinetu stomatologicznego na większy zostały wykorzystane na wyposażenie tego gabinetu. Na dzień wprowadzenia tych środków trwałych do ewidencji z powodu braku dowodów zakupu urządzeń, części do nich i mebli nie można było ustalić wartości początkowej środków trwałych zgodnie z przepisem art. 22g ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w związku z tym ustalono wartość poczatkową środków trwałych zgodnie z przepisem art. 22g ust 8 cyt. ustawy. tj. przyjęto wartość początkową wynikającą z wyceny podatnika na podstawie cen rynkowych takich urządzeń i mebli z m-ca grudnia 2004r z uwzględnieniem ich stanu i stopnia zużycia.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00