Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 02.12.2005, sygn. ZD/406-179/CIT/05, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZD/406-179/CIT/05

Czy wydatki ponoszone na akcję marketingową skierowaną do członków Klubu, którzy przystąpili do Klubu w ramach akcji promocyjnej prowadzonej w środkach masowego przekazu i punktach handlowch, można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu w pełnej wysokości, czy jedynie do wysokości 0,25% przychodów?

Pytanie podatnika

W dniu 6 września 2005r. Spółka złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, który następnie został uzupełniony w dniu 2 listopada 2005r. oraz w dniu 30 listopada 2005r.

Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Spółka w latach ubiegłych prowadziła akcje promocyjne skierowane do ostatecznych odbiorców wyrobów Spółki. Informacja o promocjach była zamieszczona w ogólnodostępnej prasie i punktach handlowych, sprzedających wyroby Spółki. Każdy uczestnik promocji miał możliwość dobrowolnego zapisania się do tworzonego przez Wnioskującą Klubu, poprzez wyrażenie woli na przystąpienie do Klubu w kuponie promocyjnym. W ten sposób utworzona zastała baza danych adresowych członków Klubu. Obecnie Wnioskująca prowadzi akcję reklamową skierowaną do członków Klubu. Są to przede wszystkim koszty produkcji kart członkowskich i kilka razy w roku zredagowania oraz wydruku gazetek klubowych. Gazetki te są rozsyłane do wszystkich członków Klubu i zawierają informację o Spółce i jej bieżącej ofercie handlowej. Treści prezentowane w gazetkach klubowych zawierają elementy wartościujące. Są to prezentacje produktowe, informacje o nowych produktach, informacje o firmie, odpowiedzi na pytania najczęściej zadawane przez klientów. Przykładowe treści z gazetki to: "Grupa - największy w Europie producent systemów instalacyjnych (...)", "Wśród niewątpliwych zalet systemu należy wymienić wysoką trwałość eksploatacyjną, pewny i szybki montaż, niską hałaśliwość pracy (...)", "(...) to kompletny, wysokiej jakości i sprawdzony w praktyce system instalacyjny (...)", "(...) doskonale sprawdza się w bardzo wymagających instalacjach (...)".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00