Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 17.11.2005, sygn. ZP/443-326/05, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZP/443-326/05

Podatnik zwrócił się z zapytaniem, czy z faktur dokumentujących zakup lub wytworzenie drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych (opracowanie i skład katalogów o firmie) można odliczać podatek VAT?

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE

Naczelnik Pierwszego Wielkopolskiego Urzędu Skarbowego w Poznaniu, działając na podstawie przepisów:

- art. 14 a § 1, § 3, § 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005 r. Nr 8 , poz. 60 ze zm.),

po rozpatrzeniu wniosku, w sprawie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, postanawia uznać za nieprawidłowy pogląd Podatnika, wyrażony w złożonym wniosku.

UZASADNIENIE

Z przedstawionego w złożonym wniosku stanu faktycznego wynika, iż Wnioskująca zleca opracowanie i druk katalogów informacyjnych o prowadzonym przedsiębiorstwie w różnych językach. Katalogi mają charakter informacyjny, określają rodzaj produktów oferowanych przez Podatnika, proces technologiczny powstawania przedmiotowych produktów oraz ich wymiary, sposoby dekoracji, dane techniczne. Materiały informacyjne, jak oświadcza Spółka, nie zawierają żadnych treści reklamowych. Przedmiotowe katalogi, są wręczane osobiście stałym i potencjalnym kontrahentom przez pracowników Spółki lub przez współpracujące z Podatnikiem firmy świadczące usługi marketingowe m.in. na targach w kraju i za granicą lub poprzez wyłożenie ich na stoiskach handlowych. Celem przekazywania w/w katalogów jest pozyskanie nowych kontrahentów. Jak oświadcza Wnioskująca, nawet gdyby uznać, że mimo zawartości, przedmiotowe katalogi są materiałami reklamowymi, to Spółka nie jest w stanie stwierdzić w jakim stopniu przekazywanie w/w katalogów jest reklamą publiczną (na targach) a w jakim niepubliczną (indywidualną skierowaną do konkretnej, znanej osoby), w związku z czym, zdaniem Podatnika, właściwym będzie uznać przedmiotowe przekazanie za formę reklamy publicznej. Spółka nie może w dniu zakupu określić formy przekazywania przedmiotowych materiałów, ponieważ czynność ta odbywa się sukcesywnie, stosownie do potrzeb i okoliczności. Jednakże, zdaniem Podatnika, uznanie w/w przekazania za reklamę niepubliczną nie powoduje dla Spółki niekorzystnej sytuacji, bowiem wydatki na opracowanie i druk katalogów nie przekraczają limitu 0,25 % przychodów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00