Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 09.06.2005, sygn. ZD/406-52/CIT/05, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZD/406-52/CIT/05
Czy w przypadku reklamy prowadzonej przy pomocy folderów reklamowych, dostępnych dla nieograniczonego kręgu adresatów (klientów), zastosowanie znajduje przepis art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Z przedstawionego w złożonym przez Spółkę wniosku stanu faktycznego wynika, iż Wnioskująca prowadzi reklamę sprzedawanych przez siebie towarów przy pomocy folderów reklamowych. Foldery te trafiają do sklepów współpracujących z Podatnikiem, gdzie są dostępne dla wszystkich klientów dokonujących zakupów w danym sklepie. Klienci mają wgląd do takiego folderu, jednocześnie w celach informacyjno - promocyjnych foldery te są im przekazywane. Ponadto - jak wskazuje Wnioskująca - foldery te są również rozprowadzane przez firmę dystrybucyjną w ramach okolicznych ulic w pobliżu sklepu. Wyznaczenie obszaru, który będzie objęty dystrybucją tychże folderów odbywa się w ramach uzgodnień z firmą dystrybucyjną. Obszar ten zależy od nakładu folderów, a ten z kolei od obrotów danego sklepu.