Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 09.06.2005, sygn. ZD/406-53/CIT/05, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZD/406-53/CIT/05
Czy przepis art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych znajduje zastosowanie w przypadku: - rozprowadzania folderów reklamowych wyłożonych przed punktami kasowymi w hurtowni, dostępnymi dla nieograniczonego kręgu klientów, - rozprowadzania folderów reklamowych, przez firmę dystrybucyjną, do konkretnych firm?
W dniu 10.03.2005r. Spółka złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego.
Z przedstawionego w złożonym wniosku stanu faktycznego wynika, iż Spółka prowadzi reklamę sprzedawanych przez siebie towarów przy pomocy folderów reklamowych. Foldery te trafiają bezpośrednio do hurtowni Podatnika. Ich adresatami są zarówno klienci Wnioskującej (którymi mogą być bądź to firmy, bądź osoby prowadzące działalność gospodarczą), jak również osoby, nieznane z imienia i nazwiska, które niekoniecznie muszą być Jej klientami. Foldery te zostają wyłożone przed punktami kasowymi hurtowni Spółki, co oznacza, że nawet nie wchodząc na teren powierzchni handlowej hurtowni Podatnika, można otrzymać wyłożony folder. Wnioskująca podkreśla, że w budynkach, oprócz hurtowni, znajdują się pomieszczenia handlowe innych podmiotów. Zakupy w nich dokonane (u innych podmiotów), w żaden sposób nie generują zakupów w Jej hurtowniach. Tym samym klienci tamtych podmiotów stają się adresatami folderów Wnioskującej. Jednocześnie adresatem tych folderów może być osoba, która znalazła się w budynku, a nie dokonała zakupów, ani w hurtowni Spółki, ani w innych podmiotach.