Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 15.03.2005, sygn. ZD/423-1/05, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZD/423-1/05
Czy wydatki poniesione na opracowanie oraz ochronę znaku słowno-graficznego tzw. logo dla tanich towarów handlowych nowowprowadzonych przez Spółkę do swojej oferty sprzedażowej, takie jak: zaprojektowanie przez firmę usługową nazwy i znaku towarowego, wynagrodzenie rzecznika patentowego, opłaty za zgłoszenie znaku w urzędzie patentowym, stanowią koszt uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych: 1. w dacie poniesienia wydatku, 2. czy w momencie osiągnięcia pierwszych przychodów ze sprzedaży towarów oznaczonych znakiem handlowym, 3. czy też należy zaliczyć wymienione wyżej wydatki do wartości niematerialnych i prawnych, które zgodnie z art. 16b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych podlegać będą amortyzacji po uzyskaniu prawa ochronnego?