Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 16.02.2005, sygn. ZD/423-285/04, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZD/423-285/04

Czy strata powstała w wyniku wykreślenia nie w pełni umorzonego (zamortyzowanego) środka trwałego z ewidencji środków trwałych (likwidacji środka trwałego) stanowi koszt uzyskania przychodu, w sytuacji, gdy likwidacji środka trwałego dokonuje Podatnik korzystający z tego środka na podstawie umowy leasingu finansowego, a likwidacja ta spowodowana jest zmianą umowy leasingu, w wyniku której własność środka trwałego zostanie przeniesiona na inną niż Podatnik osobę prawną?

Pytanie podatnika

W piśmie Podatnika przedstawiony został następujący stan faktyczny:

Spółka dnia 22 listopada 1999r. zawarła z firmą leasingową umowę leasingu finansowego, której przedmiotem był specjalistyczny piec do hartowania i gięcia szkła. Na mocy przepisów obowiązujących w dniu zawarcia umowy leasingu (rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 kwietnia 1993r. w sprawie zaliczania przedmiotu umów najmu lub dzierżawy rzeczy albo praw majątkowych do składników majątku stron tych umów - Dz. U. z 1993r. Nr 28, poz. 129 ze zm.), Podatnik zaliczył urządzenia, będące przedmiotem umowy leasingu finansowego, do środków trwałych i rozpoczął ich amortyzację, przyjmując dla poszczególnych urządzeń wchodzących w skład pieca do hartowania i gięcia szkła 6% i 10% stawki amortyzacyjne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00