Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 17.01.2005, sygn. PD-I/415-102/13/04, Pierwszy Urząd Skarbowy w Kaliszu, sygn. PD-I/415-102/13/04

1. W jaki sposób (na podstawie jakiego dokumentu) należy wnieść budynek mieszkalny do aktywów własnej firmy, aby wszelkie nakłady i koszty związane z budynkiem mogły stanowić koszt uzyskania przychodów firmy? 2. W jaki sposób powinna być ustalona wartość wnoszonego budynku? 3. Jakie warunki trzeba spełnić, aby odsetki od kredytu zaciągniętego na budowę budynku mogły być kosztem uzyskania przychodu prowadzonej działalności gospodarczej? 4. Czy amortyzacja budynku jest kosztem uzyskania przychodu? 5. Kiedy można rozpocząć amortyzację budynku?

Pytanie podatnika

W 2000 r. podatniczka rozpoczęła budowę budynku mieszkalnego z częścią usługową oraz garażami. Na budowę tego budynku zaciągnęła kredyt. W związku z tym, że we wznoszonym budynku znajduje się 10 mieszkań z przeznaczeniem na wynajem, podatniczka korzystała ze stosownej ulgi. W październiku 2004 r. podatniczka uzyskała pozwolenie z organu nadzoru budowlanego na użytkowanie tego budynku, a w grudniu 2004 r. mieszkania zostały zasiedlone przez lokatorów. Podatniczka posiada jednocześnie własną firmę, której przedmiotem działalności gospodarczej jest między innymi wynajem nieruchomości. Na tle powyższych okoliczności podatniczka postawiła wymienione niżej pytania, wskazując do każdego z nich własne stanowisko.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00