Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 06.07.2005, sygn. ŁUS-III-2-443/131/05/AMM, Łódzki Urząd Skarbowy, sygn. ŁUS-III-2-443/131/05/AMM
Czy Spółka ma prawo do odliczania podatku naliczonego przy zakupie usług szkolenia w zakresie produktów Spółki nieodpłatnie przekazywanych przedstawicielom obecnych i potencjalnych kontrahentów ?
Z wniosku o udzielenie interpretacji dotyczącego odliczania podatku naliczonego przy zakupie usług szkolenia w zakresie produktów Spółki nieodpłatnie przekazywanych przedstawicielom obecnych i potencjalnych kontrahentów Spółki - w świetle przepisów ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535, ze zm.) wynika, iż Spółka w celu zwiększenia sprzedaży oraz pozyskania nowych kontrahentów organizuje i finansuje szkolenia dla swoich bezpośrednich oraz potencjalnych odbiorców, którymi są zarówno producenci stolarki budowlanej, jak i podmioty uczestniczące w procesie dystrybucji towarów Spółki. W zależności od grupy odbiorców, do której adresowane są produkty Spółki, szkolenia organizowane są w Danii lub na terenie kraju. Generalnie, odbiorcy produktów przemysłowych szkoleni są w Danii, natomiast pozostali odbiorcy (hurtownicy, detaliści) szkolenie są na terenie kraju. Podstawowym argumentem przemawiającym za organizacją szkolenia w Danii w spółce-matce jest fakt, że spółka ta jest bezpośrednim producentem farb i lakierów na potrzeby przemysłowe, w trakcie produkcji tych wyrobów stosowane są szczególne procesy technologiczne możliwe do zaprezentowania jedynie w procesie produkcyjnym. Uczestnicy tego typu szkolenia uzyskują bezpośrednio od producenta praktyczną wiedzę w zakresie technik i sposobów nanoszenia farb i lakierów, a umiejętność tę wykorzystują w swoich zakładach, stosując produkty Spółki. Ponadto, wszyscy uczestnicy szkoleń zostają zapoznani z szeroka gamą produktów Spółki oraz z ich przeznaczeniem. Z dotychczasowych obserwacji poczynionych przez Spółkę wynika, że tego typu szkolenia w ewidentny sposób wpływają na zwiększenie sprzedaży oraz na pozyskanie nowych klientów, a także wpływają na zwiększenie zaufania i przekonania do wyrobów Spółki. Uczestnicy w/w szkoleń nie są obciążani przez Spółkę żadnymi kosztami, zatem przekazana na ich rzecz usługa ma charakter całkowicie nieodpłatny. Szkolenie organizowane są w dwojaki sposób: samodzielnie przez Spółkę lub za pośrednictwem wyspecjalizowanej jednostki, której Spółka zleca zorganizowanie tego typu szkolenia, a po jego realizacji podmiot ten wystawia Spółce fakturę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right