Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 14.03.2005, sygn. PD II/415-3/05, Urząd Skarbowy w Cieszynie, sygn. PD II/415-3/05
Czy Spółka w momencie przekazania pieniędzy na konto uczestników systemu XXX, posługujących się kartą rabatową, powinna pobrać zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych?
Stan faktyczny opisany przez wnioskodawcę:Z w/w pism wynika, że w ramach działalności Spółka prowadzi działalność polegającą na pozyskiwaniu za opłatą klientów dla podmiotów gospodarczych. Polega to na tym, że klientom uczestniczącym w programie wydawane są karty rabatowe stanowiące własność Spółki. Karty te uprawniają do dokonywania zakupów, na preferencyjnych warunkach, w placówkach współpracujących podmiotów gospodarczych. Karty rabatowe umożliwiają identyfikację osoby dokonującej zakupu, oraz umożliwiają monitoring poziomu zakupów dokonywanych przez poszczególne osoby. Zgodnie z wewnętrznym regulaminem klienci otrzymują od Spółki gratyfikację finansową stanowiącą pewien procent od wartości zrealizowanych przez nich zakupów w placówkach partnerów spółki. Opłata uzyskana od partnerów zostaje podzielona zgodnie z regulaminem na następujące części: a/ 0,25% zostaje w Spółce, za kierowanie klienta, który posługuje się Kartą rabatową XXX,b/ 0,25% otrzymuje Klient w postaci gratyfikacji finansowej, za swoje zakupy dokonywane u partnera,c/ pozostałe 0,5% jest dzielone na 10 równych części. Następnym elementem programu jest redystrybucja opisanych wyżej 10 równych części. Polega to na tym, że w poziomie poniżej klienta jest 10 innych klientów. Każdy klient przystępując do programu XXX znajdzie się w pierwszym wolnym miejscu struktury lub, jeśli na formularzu zgłoszeniowym podany został numer polecający, w pierwszym wolnym miejscu pod klientem polecającym. Klienci nie mają często wpływu na to, czy system dopisze pod nich nowego uczestnika programu. Premia naliczana jest do 10 poziomów. Taki sposób generowania premii (od własnych zakupów, przy których klient posłużył się kartą rabatową XXX, jak i od zakupów wszystkich osób, którzy są pod danym klientem w strukturze (na co on już nie ma wpływu) powoduje, że sukcesywnie klienci otrzymują środki finansowe. Tak skonstruowany system wypłat premii nie jest wypłatą za świadczenie usług przez uczestników programu - klientów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right