Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 21.10.2005, sygn. 1473/WV/443/279/197/2005/HZ, Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu, sygn. 1473/WV/443/279/197/2005/HZ
Czy po nowelizacji ustawy o VAT obowiązującej od 1 czerwca 2005r. Spółka ma obowiązek opodatkowania VAT przekazywanych swoim kontrahentom, upominków związanych z prowadzeniem przedsiębiorstwa, jeśli ich jednostkowa cena nabycia przekracza 5 złotych i nie jest prowadzona ewidencja osób, którym upominki są wydawane?Jeśli Spółka nie ma takiego obowiązku, to czy w związku z tym przysługuje jej prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego przy ich zakupie?Czy Spółka ma prawo do odliczenia VAT naliczonego przy zakupie drukowanych materiałów reklamowych i informacyjnych, prezentów o małej wartości oraz próbek, które z mocy prawa nie podlegaj ą opodatkowaniu VAT?
POSTANOWIENIE
Na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity Dz. U. z 2005r., Nr 8, póz. 60 z późniejszymi zmianami) po rozpatrzeniu wniosku z dnia 25.07.2005 (data wpływu do tut. urzędu) żądającego udzielenia pisemnej interpretacji przepisów art. 7, 86 ust. 8 pkt 2 ustawy o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004r. (Dz. U. Nr 54 póz. 535 z późniejszymi zmianami), Naczelnik Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu stwierdza, że stanowisko Wnioskodawcy podane we wniosku jest nieprawidłowe w części dotyczącej nie opodatkowania VAT upominków, których jednostkowa cena nabycia przekracza 5zł. i dla których nie jest prowadzona ewidencja, jeżeli wydanie tych upominków jest związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa. W pozostałej części stanowisko jest prawidłowe.
Uzasadnienie Podany we wniosku stan faktyczny jest następujący:W ramach prowadzonej działalności marketingowej XXX wręcza upominki swoim kontrahentom m.in. aptekom, hurtowniom farmaceutycznym, placówkom medycznym (np. szpitalom, gabinetom lekarskim, przychodniom medycznym, itp.). Upominki te mają kreować pozytywny wizerunek Spółki wśród klientów i zachęcać ich do nabywania jej produktów. Upominkami tymi mogą być gadżety reklamowe lub inne towary, a w szczególności:sprzęt medyczny, np. ciśnieniomierze, stetoskopy, młotki neurologiczne,paski cholesterolowe, podłoża mykologiczne, itp.,artykuły AGD i TV,lampy i lampki biurkowe,pościel, ręczniki, naczynia stołowe, szczególnie do dyżurek i gabinetów.obuwia szpitalne, fartuchy,książki (głównie biurowe i medyczne),akcesoria komputerowe,płyty CD i kasety,rolety, żaluzje, zasłony do przychodni,ręczniki papierowe, środki czystości do jednostek służby zdrowia,wizytówki drukowane, wizytówki na drzwi, pieczątki,kwiaty cięte, doniczkowe, doniczki, kompozycje kwiatowe,materiały służące do remontu placówek służby zdrowia,znaczki pocztowe,karty telefoniczne.Spółka nie prowadzi ewidencji pozwalającej na ustalenie tożsamości obdarowywanych podmiotów. Wydatki związane z zakupem tych upominków zaliczane są do kosztówreprezentacji i reklamy niepublicznej lub publicznej w zależności od sposobu prowadzenia działalności reklamowej przez Spółkę.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right