Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 30.12.2005, sygn. 1472/ROP1/423-287-322/05/AJ, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/ROP1/423-287-322/05/AJ

W związku z opisanym stanem faktycznym Spółki wnosi o wyjaśnienie, czy stosowany przez nią sposób rozliczeń związanych z otrzymywanymi nieodpłatnie pojazdami do likwidacji jest prawidłowy z podatkowego punktu widzenia.

Pytanie podatnika

P O S T A N O W I E N I E


Na podstawie art. 14a § 4 w związku z art. 14a § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8 poz. 60 ze zm.) Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie udzielając pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego w przedmiocie podatku dochodowego od osób prawnych w indywidualnej sprawie Podatnika przedstawionej w piśmie z dnia 10 października 2005 r.


postanawia


uznać stanowisko Podatnika za nieprawidłowe.


U Z A S A D N I E N I E

Zgodnie ze stanem faktycznym podanym we wniosku Podatnik ("Spółka") posiada zezwolenie udzielone decyzją Wojewody Mazowieckiego na prowadzenie działalności polegającej na wytwarzaniu odpadów z uwzględnieniem zbierania, transportu i odzysku odpadów, powstających w związku z prowadzeniem stacji demontażu pojazdów.Zadaniem Spółki w ramach działalności objętej wymienionym pozwoleniem jest dokonanie kasacji pojazdów w sposób umożliwiający odzysk składników nadających się do gospodarczego wykorzystania, przy zapewnieniu przestrzegania wymogów ochrony środowiska. Głównym składnikiem odzyskiwanym z likwidowanych samochodów jest złom, który następnie Spółka dostarcza (sprzedaje) swoim kontrahentom. Inne przydatne składniki (np. niektóre części lub materiały) są w miarę możliwości sprzedawane zainteresowanym jednostkom, natomiast pozostałe odpady są utylizowane, w tym także przy pomocy wyspecjalizowanych firm.Zasady postępowania przy likwidacji samochodów zostały określone w ustawie o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Spółka otrzymuje pojazdy do kasacji nieodpłatnie od ich właścicieli. W pewnych okolicznościach Podatnik jest uprawniony do obciążenia właściciela pojazdu opłatami, jeżeli dostarczony pojazd nie spełnia ustalonych prawem wymogów. Spółka osiąga przychody ze sprzedaży składników odzyskanych przy likwidacji pojazdu, jak również ponosi koszty z tym związane. Zatem, otrzymanie nieprzydatnego do eksploatacji pojazdu ma dla Spółki określoną wartość, która jest związana z ilością oraz rodzajem składników (odpadów) nadających się do zagospodarowania po ich odzysku. Z powyższego nasuwa się wniosek, że oszacowanie przychodu z tytułu nieodpłatnego utrzymania pojazdu jest możliwe dopiero po przeprowadzeniu demontażu pojazdu i wysegregowaniu odpowiednich składników.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00