Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 25.08.2005, sygn. 1471/DPD2/423/60/2005/RCh, Pierwszy Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1471/DPD2/423/60/2005/RCh
Jak Spółka powinna rozpoznać koszt podatkowy usług interconnect i roaming świadczonych na rzecz Spółki przez innych operatorów krajowych i zagranicznych ?
Na podstawie art.14a § 4 w zw. z § l ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r - Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2005r. nr 8, póz.60), po rozpatrzeniu wniosku Spółki z dnia 30 maja 2005r o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, tj interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania art. 15 ust.4 ustawy z dnia 15 lutego 1992r o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U. z 2000r Nr 54, póz.652 ze zm.) - określenia momentu, w którym Spółka powinna rozpoznać koszt podatkowy usług interconnect i roaming świadczonych na rzecz Spółki przez innych operatorów krajowych i zagranicznych. Pytanie odnosi się do stanu prawnego obowiązującego od l stycznia 2004r., Naczelnik Pierwszego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie - biorąc pod uwagę przedstawiony stan faktyczny oraz stan prawny
- uznać stanowisko Strony za prawidłowe
Z przedstawionego wniosku wynika, że Spółka świadczy usługi telekomunikacyjne wdwóch systemach:1. post-paid, gdzie abonent opłaca abonament miesięczny ("z góry"), zaś faktycznie wykonane połączenia są fakturowane po zakończeniu okresu rozliczeniowego. W wartość abonamentu wliczona jest pewna ilość minut, z których abonent może korzystać nie ponosząc dodatkowej (poza abonamentem) opłaty. Okresy rozliczeniowe nie pokrywają się z miesiącem kalendarzowym i jest ich około 9. Przykładowo, faktura wystawiona 20 stycznia obejmuje: abonament za okres od 20 stycznia do 19 lutego oraz wartość połączeń (innych niż wliczone w cenie abonamentu) wykonanych w okresie od 20 grudnia do 19 stycznia. Poza pewnymi wyjątkami, termin płatności faktur wynosi 14 dni od dnia wystawienia faktury. 2. Pre-paid, gdzie przedmiotem sprzedaży jest kupon lub też jednostki doładowania, o określonej wartości, które pozwalają użytkownikowi skorzystać z usług telekomunikacyjnych w dniu sprzedaży oraz kolejnych dniach, aż do wyczerpania wartości zakupionych jednostek lub upływu ważności tych jednostek/zakupionego kuponu.