Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 19.10.2005, sygn. 1472/RPŁ/415-61/05/PK, Drugi Mazowiecki Urząd Skarbowy w Warszawie, sygn. 1472/RPŁ/415-61/05/PK
Czy przekazywanie w ramach prowadzonej działalności gospodarczej (badanie opinni publicznej) prezentów respondentom drobnych prezentów rodzi obowiązki płatnika po stronie przekazującego?
Z przedstawionego we wniosku stanu faktycznego wynika, że Spółka w ramach swojej działalności statutowej przeprowadza na terytorium kraju badania opinii i rynku. Badania są realizowane zarówno na zlecenie klienta jak i z własnej inicjatywy. Respondentami są osoby fizyczne, wybierane losowe, zgodnie z odpowiednimi regułami statystycznymi i nie są związane ze Spółką żadnym stosunkiem prawnym. Spółka we wniosku informuje, iż ze względu na reguły standardów badawczych, udział w badaniach co do zasady jest anonimowy. Zaś w sytuacjach gdy nie ma takiego wymogu to trudno jest ustalić dane respondenta ze względu na to, iż nie znają oni swojego Numeru Identyfikacji Podatkowej lub odmawiają udziału w badaniu jeśli istnieje konieczność ujawnienia swoich danych osobowych. Stosownie do międzynarodowych standardów badawczych i ze względów etycznych Spółka nie może płacić respondentom za udział w badaniach. Jednakże w podziękowaniu za udział Spółka oferuje respondentom różnego rodzaju prezenty:
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right