Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 26.07.2005, sygn. 1473/185/WD/423/57/05/HO, Trzeci Mazowiecki Urząd Skarbowy w Radomiu, sygn. 1473/185/WD/423/57/05/HO

Czy można uznać za koszty uzyskania przychodu wydatki na prowadzenie działań pormocyjnych i reklamowych w świetle art.15 ust.1?

Pytanie podatnika

POSTANOWIENIE

Na podstawie art. 14 a § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r - Ordynacja podatkowa (tekst jednolity z 2005r Dz.U.Nr 8 poz.60) po rozpatrzeniu wniosku XXX sp.z.o.o., z kwietnia 2005r

Naczelnik Trzeciego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Radomiu stwierdza, że stanowisko wnioskodawcy dotyczące uznania wydatków na prowadzenie działań promocyjnych i reklamowych produktów YYY Gmbh (podmiot zagraniczny) za koszty uzyskania przychodów pod warunkiem, iż zostały poniesione w celu osiągnięcia przychodów, jest prawidłowe .

Spółka przedstawiła we wniosku następujący stan faktyczny:

Zgodnie z treścią art. 15 ustawy z dnia 15 lutego 1992 roku o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz.U.Nr 54 z 2000 r., poz. 654 ze zm) kosztem uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodu, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 ustawy. Dodatkowym warunkiem odliczenia wydatków od przychodu jest udokumentowanie faktu poniesienia wydatku w sposób nie budzący wątpliwości.

Zgodnie z zapisami umowy na prowadzenie działań promocyjno-reklamowych, pomiędzy YYY Gmbh a XXX Sp.z.o.o. wszelkie koszty ponoszone przez Spółkę związane z samodzielnym wykonywaniem działań promocyjnych i marketingowych oraz pozyskiwaniem usług świadczonych w tym zakresie przez podmioty zewnętrzne (po uprzednim ich zaakceptowaniu) będą obciążały Zleceniodawcę (YYY GmbH). Koszty ponoszone przez Spółkę na działania w zakresie marketingu marki składają się (zgodnie z postanowieniami umowy) na fakturę z tytułu opłaty za usługi marketingowe i obejmują koszty związane z usługami reklamowymi, marketingowymi i promocyjnymi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00