Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 19.04.2005, sygn. US36/2BV/443/2005/149/TCH, Drugi Urząd Skarbowy Warszawa-Śródmieście, sygn. US36/2BV/443/2005/149/TCH

Dotyczy zwrotu VAT z tytułu nabycia usługi sfinansowanej ze środków Phare.

Pytanie podatnika

Na podstawie art. 14a § 1 i 4 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60), w odpowiedzi na wniosek z dnia 17.01.2005 r. (wpływ do tutejszego urzędu dnia 21.01.2005 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535) i rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 z późn. zm.) w zakresie, w jakim wniosek dotyczył zwrotu podatku od towarów i usług zapłaconego przez Wnioskodawcę firmie AAA, a odprowadzonego do właściwego urzędu skarbowego przez firmę BBB, dotyczącego części usługi sfinansowanej ze środków Phare, Naczelnik Drugiego Urzędu Skarbowego Warszawa - Śródmieście postanawia uznać przedstawione we wniosku stanowisko Wnioskodawcy za nieprawidłowe.



Uzasadnienie

W przedmiotowym podaniu Wnioskodawca podał, że jest jednostką budżetową powołaną przez Ministra ...................... do wdrażania programów PHARE w ramach bezzwrotnej pomocy zagranicznej z Unii Europejskiej. Wnioskodawca w ramach swojej działalności nie wykonuje żadnych czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, a o zwroty podatku występuje wyłącznie na podstawie rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług. Dnia 12 grudnia 2003 r. została zawarta pomiędzy Ministrem ........................... a czeską firmą AAA umowa nr .................. Umowa obejmowała dostawę urządzeń optoelektronicznych wraz z ich instalacją. Z uwagi na specyfikę dostawy już na etapie podpisywania umowy założono, że instalacja zostanie przeprowadzona na terytorium kraju przez polską firmę BBB, która następnie wystawi fakturę na AAA, a ta z kolei całość dostawy zafakturuje na Wnioskodawcę. Wartość instalacji w umowie pomiędzy Ministrem ........................... a AAA określono na 412.448,50 EURO brutto. Taką samą wartość instalacji zakładał kontrakt pomiędzy AAA a BBB Towary zakupione od AAA, a instalowane przez BBB, po wykonaniu instalacji nie zostały wywiezione z terytorium Polski.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00