Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 18.01.2005, sygn. US-25/024/404/252/04, Drugi Urząd Skarbowy w Radomiu, sygn. US-25/024/404/252/04

Kiedy powstanie obowiązek podatkowy z tytułu nabycia wewnątrzwspólnotowego? Jak rozliczyć koszty z tym związane?

Pytanie podatnika

Zgodnie z art. 20 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535) w wewnątrzwspólnotowym nabyciu towarów obowiązek podatkowy powstaje 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru będącego przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia. Jeżeli jednak podatnik otrzymał fakturę, wystawioną przez podatnika podatku VAT przed 15 dniem miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano dostawy towaru, to zgodnie z art. 20 ust. 6 w/cyt. ustawy o VAT, obowiązek podatkowy z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów powstaje z chwilą wystawienia faktury. Z przedłożonego pisma wynika, że spółka zawarła umowę z kontrahentem unijnym z Niemiec na kupno (do dalszej odsprzedaży) nieograniczonej ilości specjalistycznych programów komputerowych na płytach CD wraz z kluczami zabezpieczającymi oraz Maintenancem (uprawniającym do uzyskania nowych wersji oprogramowania przez okres jednego roku) przez okres 18 miesięcy (od 1 stycznia 2005r. do 30 czerwca 2006r.). Ryczałtowa odpłatność za wszystkie zakupione produkty przez okres 18 miesięcy wynosi 250 tysięcy $ (bez względu na ilość i wartość zamówionych produktów). W miesiącu grudniu 2004r. firma otrzyma fakturę zgodnie z umową, płatną w 6-ciu ratach (od stycznia do października 2005r.). Produkty będą dostarczane do firmy zgodnie z zamówieniami przez okres półtora roku. Każda dostawa będzie dokumentowana fakturami PRO-FORMA lub innymi dokumentami nie niosącymi za sobą obowiązku zapłaty. Firma będzie ponosiła jedynie koszty transportu, które będą dokumentowane oddzielną fakturą. Zatem, zgodnie z w/cyt. przepisami, obowiązek podatkowy w przedmiotowej sprawie powstanie z chwilą wystawienia faktury w miesiącu grudniu 2004r.Stosownie do art. 100 ustawy o VAT zarejestrowani jako podatnicy VAT UE - podatnicy VAT oraz osoby prawne niebędące podatnikami, dokonujący wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów lub wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów - są obowiązani składać w urzędzie skarbowym informacje podsumowujące o dokonanych wewnątrzwspólnotowych dostawach i wewnątrzwspólnotowych nabyciach towarów, za okresy kwartalne w terminie do 25 dnia miesiąca następującego po kwartale, w którym powstał obowiązek podatkowy z tytułu WNT bądź powstał obowiązek podatkowy z tytułu WDT. Informacja podsumowująca dotyczy kwartałów kalendarzowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00