Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 14.09.2005, sygn. PUS.I/423/45/05, Podkarpacki Urząd Skarbowy, sygn. PUS.I/423/45/05
Spółka jest sprzedawcą wyrobów do odbiorców na podstawie zawartych umów. Zgodnie z postanowieniami tych umów, w przypadku gdy sprzedaż na rzecz danego odbiorcy osiągnie określoną wielkość, udziela takiemu odbiorcy premii pieniężnej. Czy tak udzielona premia pieniężna jest usługą czy też rabatem, który powinien być udokumentowany fakturą korygującą?
Działając na podstawie art. 14a § 1 i § 4 ustawy z dnia 29.08.1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz art. 12 ust. 3 i art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.), po rozpatrzeniu wniosku T. Spółka Akcyjna w D. z dnia 17.06.2005 r. (...) o udzielenie pisemnej interpretacji w zakresie traktowania premii pieniężnej jako rabatu z obowiązkiem wystawienia faktury korygującej obniżającej obrót, Naczelnik Podkarpackiego Urzędu Skarbowego w Rzeszowie