Interpretacja
Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 21.07.2004, sygn. I-2/443-42/04/AJ,I-2/443-42/04/AJ/1, Lubuski Urząd Skarbowy, sygn. I-2/443-42/04/AJ,I-2/443-42/04/AJ/1
1. Czy administracyjny dokument towarzyszący będzie spełniał wymogi określone przez ustawodawcę jako dokument potwierdzający przyjęcie przez nabywcę towarów na terytorium kraju Wspólnoty? 2. Jak potraktować dostawę po 1.05.2004r. w przypadku kiedy klient dokonał 100% przedpłaty w kwietniu?
Spółka Akcyjna (zwana dalej Spółką) zwróciła się z pismem z dnia 17.05.2004 roku (data wpływu 18.05.2004r.) do Naczelnika Lubuskiego Urzędu Skarbowego - o udzielenie informacji w zakresie stosowania prawa podatkowego w zakresie dokumentów niezbędnych do poświadczenia 0% stawki podatku VAT dla towarów przeznaczonych do krajów Unii Europejskiej.
Zgodnie z ustawą z dnia 11 marca 2004 roku o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535 zwana dalej ustawą o VAT) oraz rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 roku w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 971) określono warunki opodatkowania wewnątrzwspólnotowej dostawy stawką 0%. Jest to między innymi posiadanie dowodów łącznie potwierdzających dostarczenie towarów: dokumenty przewozowe, z których wynika, że towary zostały dostarczone do miejsca ich przeznaczenia, kopia faktur dostawy, specyfikacja poszczególnych sztuk ładunku, dokument potwierdzający przyjęcie przez nabywcę towaru na terytorium państwa członkowskiego innym niż terytorium kraju.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right