Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 30.12.2004, sygn. PP-443/107/2004, Urząd Skarbowy w Łukowie, sygn. PP-443/107/2004

1) W swoim piśmie Strona wystąpiła z zapytaniem dotyczącym naliczenia podatku VAT od opłaty z tytułu oddania nieruchomości w trwały zarząd na podstawie art.45 ust.1 i ust.2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami. Przedmiotowa nieruchomość stanowi własność Miasta ZZZ i została w 2003r. przekazana w trwały zarząd na okres 3 lat na rzecz zakładu budżetowego. Corocznie do 31 marca z góry za cały rok kalendarzowy Miasto ZZZ pobiera opłatę z tytułu trwałego zarządu. Nieruchomość ta stanowi grunt z wybudowanym na nim budynkiem, w którym znajdują się lokale biurowe. Nieruchomość ta nie jest nieruchomością z nowym budynkiem, tylko w 1998r. adaptowanym na lokale biurowe. Przekazanie w trwały zarząd w 2003r. nastąpiło w drodze decyzji administracyjnej Burmistrza Miasta ZZZ.2) W swoim piśmie Strona wystąpiła z zapytaniem, czy należny jest podatek VAT przy sprzedaży lokali mieszkalnych po ich zasiedleniu i zamieszkaniu ( budynki stare, w których część lokali została sprzedana ) na rzecz najemców tych lokali mieszkalnych, przy czym sprzedaż tych lokali następuje wraz z oddaniem ułamkowej części gruntu w wieczyste użytkowanie. Sprzedaż następuje w formie aktu notarialnego. Art.43 ust.6 ustawy o podatku VAT nie będzie dotyczył budynków, które znajdują się w posiadaniu Miasta ZZZ, zaś lokale mieszkalne są zwolnione z podatku VAT na podstawie art.43 ust.1 pkt 2 ww ustawy o podatku VAT.3) W swoim piśmie Strona wystąpiła z zapytaniem, czy należny jest podatek VAT od opłaty z tytułu przekazania nieruchomości w użytkowanie. Przedmiotowa nieruchomość stanowi własność Miasta ZZZ i została przekazana w użytkowanie Spółdzielni Ogrodniczo-Pszczelarskiej w XXX na czas nieokreślony w 1986r. Przekazanie nieruchomości w użytkowanie nastąpiło w 1986r. w drodze decyzji administracyjnej na podstawie obowiązujących wówczas przepisów prawa ( do wniosku załączono decyzję Nr G.8224/12/86 z dnia 19.08.1986r. Kierownika Wydziału Geodezji i Gospodarki Gruntami Urzędu Miasta w ZZZ, który został upoważniony w drodze uchwały do wydania takiej decyzji przez Miejską Radę Narodową). Nieruchomość ta stanowi grunt zabudowany wiatą metalową oraz budynkiem murowanym produkcyjno - magazynowym, przy czym - zgodnie z załączonym oświadczeniem Rejonowej Spółdzielni Ogrodniczo - Pszczelarskiej - ww obiekty zostały wybudowane ze środków inwestycyjnych Spółdzielni.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00