Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 09.09.2004, sygn. P-1-443/132/2004, Trzeci Urząd Skarbowy w Lublinie, sygn. P-1-443/132/2004

Proszę o zajęcie stanowiska w poniższej sprawie. Nowa ustawa o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004r. dla ustalenia obowiązku podatkowego wymaga prawidłowego określenia miejsca świadczenia usługi. Miejsce świadczenia usługi uzależnione jest z kolei od właściwego zakwalifikowania świadczonych przez jednostkę usług do grup usług określonych w art.27 w/w ustawy. Jesteśmy organizatorami targów , wystaw i kongresów. Usługa targowa świadczona na rzecz wystawcy poza głównym świadczeniem, jakim jest wynajem powierzchni wystawienniczej, obejmuje realizację szeregu usług dodatkowych. Specyfikując wszystkie świadczenia otrzymuje się następujący katalog:1 wynajem powierzchni wystawienniczej,2 przekazanie pomieszczeń i ich wyposażenia na terenach targowych na imprezy informacyjne, miejsc parkingowych na terenach targowych,3 techniczne zasilenie przekazanej powierzchni np.: wykonanie przyłączy prądowych, wodnych, sprężonego powietrza, telefonicznych, przyłącza internetowego i systemów nagłośnieniowych i audiowizualnych oraz sprzedaż energii tj. prądu, wody i powietrza sprężonego, impulsów telekomunikacyjnych pobranych przez w/w przyłącza,4 wykonanie zabudowy powierzchni wystawienniczej obejmujące : projektowanie, montaż i demontaż stoiska, wykonanie indywidualnych elementów zabudowy, wyposażenie elementów standardowych, wypożyczenie wyposażenia ( meble, wyposażenie techniczne itp.) wykonanie wystroju stoiska wraz z wyposażeniem materiałowym. Zabudowa stoiska może mieć charakter indywidualny lub standardowy (często wliczany do ceny powierzchni, mówi się wtedy o powierzchni zabudowanej),5 przekazanie stoiska wraz z wyposażeniem w systemie najmu lub sprzedaży,6 opieka, nadzorowanie i sprzątnie stoiska,7 korzystanie na terenach targowych z szatni i szafek zamykanych, 8 przekazanie różnego rodzaju kar uprawniających do wejścia na tereny targowe, 9 przekazanie stanowisk do rozmów telefonicznych i innych środków komunikacji do wykorzystania przez wystawców, 10 wykonanie nośników informacji lub reklamy, albo umożliwienie posadowienia takich będących własnością wystawcy pomocą, których zwiedzający targi i wystawy mają być informowani, 11 usługi pisania i inne podobne świadczone na terenach targowych12 transport i składowanie przedmiotów wystawienniczych jak eksponaty, wyposażenie stoisk, 13 usługi wynajmu personelu ( hostessy, tłumacze), 14 wpisy do katalogów targowych, umieszczanie ogłoszeń reklamowych itd. w katalogach targowych, informatorach, biuletynach, umieszczanie plakatów reklamowych, rozdawanie prospektów reklamowych i podobne działania reklamowe. Ponadto w ramach usług organizowania targów jednostka wykonuje świadczenia dla zwiedzających targi takie jak sprzedaż biletów i katalogów. Organizujemy targi z udziałem wystawców polskich i zagranicznych. Pojawia się problem, jak zaklasyfikować świadczone przez jednostkę usługi zgodnie z art.27 w/w ustawy, co determinuje właściwe ustalenie miejsca świadczenia tychże usług. Wstępna analiza wskazuje, że mogłyby to być zarówno usługi reklamowe, usługi związane z nieruchomością jak i usługi pozostałe, dla których za miejsce świadczenia usługi przyjmuje się zawsze siedzibę usługodawcy. My stoimy na stanowisku, ze usługi organizowania targów winny być zaliczane do usług związanych z nieruchomością, o których mowa w art.27 ust.2 pkt.1 powołanej ustawy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00