Interpretacja
Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 17.06.2004, sygn. PP1/448-49/04/I, Izba Skarbowa w Lublinie, sygn. PP1/448-49/04/I
1. Czy w świetle przepisów obecnie obowiązującej ustawy o VAT rozliczenia z wlaścicielami zajmującymi lokale w zajętych przez gminę nieruchomościach prywatnych należy traktować jako sprzedaż opodatkowaną ?2. Czy w świetle ustawy o podatku od towarów i usług (VAT) stosowane przez nas rozwiązanie będzie prawidłowe :- w odniesieniu do lokali mieszkalnych, obciążamy najemców opłatą za najem lokalu zawierającą łącznie czynsz i opłatę za dostarczenie do lokalu media, oraz traktujemy ten obrót jako sprzedaż zwolnioną- w rzypadku lokali użytkowych obciążamy najemców czynszem oraz odrębnie świadczeniami traktując ten obrót jako opodatkowany zarówno w odniesieniu do czynszu jak i do świadczeń?3. Czy dotacja otrzymana przez naszą firmę będzie stanowić obrot opodatkowany ?Jeśli dotacja będzie stanowić obrót opodatkowany, czy VAT, naliczony w fakturach zapłaconych ze środków dotacji można odliczyć w całości jako związany w całości ze sprzeażą opodatkowaną ?4. Czy nieodpłatne użyczenie nieruchomości od gminy jest obrotem opodatkowanym w gminie oraz czy nieodpłatne użyczenie nieruchomości lub ich części podmiotom wzkazanym przez Prezydenta Miasta jest sprzedażą opodatkowaną ?. Jeśli nieodpłatne użyczenie nieruchomości lub ich części będzie opodatkowane, to czy będzie to obrót opodatkowany w firmie czy w gminie ?5. Czy odszkodowania za bezprawnie zajmowane lokale użytkowe są obrotem opodatkowanym w rozumieniu ustawy od towarów i usług obowiązującej od 1 maja 2004r. ? Jeśli jest to sprzedaż opodatkowana, to opodatkowane winno być naliczenie odszkodowania czy jego zapłata ?6. Czy postępowanie firmy w sposób przedstawiony poniżej jest prawidłowe w swietle przepisów ustawy o podatku od towarów i usług od 1 maja 2004r. Wynajmując lokal, pozwalamy najemcom na wykonanie remontów ze srodków własnych. Ustalamy w takim przypadku, że rozliczenia dokonamy w okresie np. 3 lat przyjmując do rozliczenia miesięcznie 50 % należności z tyt. czynszu. Najemca lokalu wystawia na naszą firmę całą wartość wykonanego remontu odpowiednio rachunek lub fakturę z VAT, natomiast firma rozlicz z tytułu wykonanego remontu. Z uwagi na to, że zakup remontu jest związany ze sprzedażą opodatkowaną /najmem lokalu użytkowego / firma dokonuje odliczenia w całości podatku naliczonego w fakturze za remont otrzymanej od najemcy w miesiącu otrzymania faktury?7. Jak w świetle przepisów ustawy obowiązującej od dnia 01.05.2004 r. ustalić proporcję do częściowego odliczenia podatku naliczonego, związanego z czynnościami, w stosunku do których przysługuje oraz nie przysługuje prawo do obniżenia podatku należnego ?.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right