Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 14.09.2004, sygn. ZD/423-166/04, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZD/423-166/04

1) Czy umowę najmu i umowę kupna sprzedaży prasy rolującej należy traktować jako powiązane ze sobą czy oddzielne? 2) W którym momencie i w jakiej wartości prasa będzie stanowiła aktywa (środek trwały) Spółki oraz od jakiej wartości i od kiedy należy dokonywać odpisów amortyzacyjnych?

Pytanie podatnika

Podatnik wyjaśnia, iż najął od firmy niemieckiej używaną prasę rolującą. Umowę zawarto na czas określony - od 28.05.2004r. do 31.12.2004r. Umowa określa cenę na cały okres najmu w kwocie 6.600 EURO. Termin płatności wyznaczono na czerwiec, wrzesień i październik 2004r. Firma niemiecka za wynajem wystawiła jedną fakturę na łączną kwotę 6.600 EURO. Po okresie najmu Spółka zamierza zakupić ww. maszynę za kwotę 6.600 EURO, na warunkach określonych w umowie kupna - sprzedaży i wówczas zostanie wystawiona faktura zakupu.

Z uwagi na powyższe Spółka pyta:

    - czy umowę najmu i umowę kupna sprzedaży należy traktować jako powiązane ze sobą czy oddzielne?
    - w którym momencie i w jakiej wartości prasa będzie stanowiła aktywa (środek trwały) Spółki oraz od jakiej wartości i od kiedy należy dokonywać odpisów amortyzacyjnych?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00