Interpretacja
Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 29.10.2004, sygn. PI/005-1922/04/CIP/01, Izba Skarbowa w Gdańsku, sygn. PI/005-1922/04/CIP/01
1) Czy Powiat, jako jednostka samorządu terytorialnego ma obowiązek zapłacenia podatku od towarów i usług w przypadku zawarcia umowy użyczenia lokalu użytkowego, oddawanego do użyczenia jednostce budżetowej administracji rządowej lub samorządowej w związku z przepisem art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 54, poz. 535)? Wnioskodawca podnosi, iż na gruncie analizy przepisów art. 8 ust. 2 oraz art. 15 ust. 6 ustawy o VAT powstała wątpliwość, czy nieodpłatne świadczenie usług, o którym mowa w art. 8 ust. 2 ustawy o VAT odnosi się również do nieodpłatnych umów użyczenia zawieranych przez organy władzy publicznej i urzędy je obsługujące.W ocenie Wnioskodawcy, umowa użyczenia zawierana przez powiat może podlegać opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług. Ustawodawca w przepisie art. 15 ust. 6 nie wprowadził bowiem rozróżnienia na umowy odpłatne i nieodpłatne, a poprzestał jedynie na ogólnym określeniu "umowy cywilnoprawne", a do takich zalicza się m.in. umowę użyczenia.2) Czy Starostwo Powiatowe utworzone na podstawie ustawy o samorządzie powiatowym może z uwagi na przepis art. 18 ust. 3 ustawy o finansach publicznych być uznane za jednostkę budżetową do której stosuje się § 8 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 ze zm.)? W ocenie Wnioskodawcy, w przypadku umów cywilnoprawnych zawieranych przez Starostwo Powiatowe, reprezentowane przez Starostę z innymi jednostkami budżetowymi, zastosowanie ma zwolnienie wynikające z przepisu § 8 ust. 1 pkt 14 w/w rozporządzenia.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right