Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 07.09.2004, sygn. PI/005-1305/04/CIP/01, Izba Skarbowa w Gdańsku, sygn. PI/005-1305/04/CIP/01

Podatnik zwrócił się prośbą o wskazanie prawidłowej wykładni prawnej przepisów, które znajdą zastosowanie w przedstawionym stanie faktycznym. Ponadto Podatnik wniósł o udzielenie informacji kiedy powstaje obowiązek podatkowy w wyżej opisanych sytuacjach.

Pytanie podatnika

Stan faktyczny

Podatnik świadczy usługi pośrednictwa w międzynarodowym i wewnątrzunijnym transporcie morskim. Usługi te wykonywane są na terytorium kraju i polegają na pośredniczeniu w zawieraniu umów przewozu ładunku oraz umów czarteru na czas (art. 208 § 1 Kodeksu morskiego). Podatnik przedstawił następujące stany faktyczne:

  1. Przewóz ładunku odbywa się na zlecenie firmy szwajcarskiej z Argentyny do Hiszpanii i na zlecenie firmy cypryjskiej z Ukrainy do Hiszpanii. W pierwszym przypadku nabywca usługi, w drugim ? przewoźnik, są płatnikami prowizji dla Podatnika. Podatek VAT od prowizji rozliczany jest przez odbiorcę usługi w oparciu o art. 27 ust. 2 pkt 2 Ustawy o podatku od towarów i usług z 11.03.2004 r. (Dz.U. Nr 54, poz. 535 z późn. zm.), zwanej dalej ustawą. Analogicznie Podatnik postępuje w sytuacji przewozu ładunków na zlecenie firmy szwajcarskiej na trasie z USA do Maroka z pominięciem krajów należących do UE. W powyższej sytuacji Podatnik stosuje stawkę podatku VAT w wysokości 0% na podstawie art. 83 ust. 1 pkt 14 ustawy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00