Interpretacja
Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 24.11.2004, sygn. BI/005-1044/04, Izba Skarbowa w Gdańsku, sygn. BI/005-1044/04
1. Czy dealer - wykonując postanowienia umowy zobowiązującej go do promocji kupowanych od spółki wyrobów - świadczy usługi na jej rzecz nieodpłatnie? 2. Czy spółka - w związku z wykonywaniem przez dealera postanowień umowy, zobowiązującej go do promocji wyrobów kupowanych od spółki - uzyskuje nieodpłatne świadczenia w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?3. Czy wydatki poniesione na zakup i wyprodukowanie opisanego wyżej wyposażenia są kosztem uzyskania przychodów Spółki ?4. Czy dealer - korzystając z opisanego wyposażenia - uzyskuje nieodpłatne świadczenia w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Stan faktyczny:
Spółka z o.o. prowadzi działalność w zakresie produkcji stolarki okiennej i drzwiowej oraz montażu tych elementów. Producent sprzedaje stolarkę wyłącznie przedsiębiorcom (osobom fizycznym) trudniącym się montażem i sprzedażą stolarki okiennej, z którymi zawarł umowę dealerską. Przedmiotem umowy dealerskiej jest stała współpraca marketingowo-handlowa, polegająca na prowadzeniu przez dealera we własnym zakresie i na własny rachunek sprzedaży i promocji wyrobów i usług zakupionych od Spółki. Do podstawowych obowiązków dealera należy m.in.: aktywne poszukiwanie rynku zbytu na wyroby i usługi oferowane przez spółkę; udzielanie wyjaśnień, porad i informacji dotyczących tych wyrobów i usług; badanie rynku pod kątem możliwości zbytu wyrobów i usług spółki; zorganizowanie w punktach sprzedaży odpowiedniej ekspozycji (prezentacji) wyrobów spółki z informacją o spółce oraz walorach technicznych i użytkowych prezentowanych wyrobów. Celem umożliwienia dealerowi realizacji tych obowiązków spółka - na czas trwania umowy - udostępnia nieodpłatnie dealerom reklamy spółki, wyroby, produkty, komputer z oprogramowaniem do wyceny wyrobów i produktów spółki oraz komplet mebli biurowych.