Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 01.03.2004, sygn. BI/005/0971/03, Izba Skarbowa w Gdańsku, sygn. BI/005/0971/03

Czy wydatki ponoszone w związku z utrzymaniem autobusu, który będzie wykorzystywany w prowadzonej działalności gospodarczej, Podatnik będzie mógł zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w momencie "wznowienia" tej działalności?

Pytanie podatnika

Stan faktyczny:


Podatnik prowadzący pozarolniczą działalność gospodarczą, w której wykorzystywał autobus, w październiku 1998r. "zwiesił" tą działalność, a stary autobus sprzedał. Z tytułu czasowej niezdolności do pracy Podatnik uzyskuje świadczenie rentowe z ZUS.

W październiku 2003r. Podatnik zakupił nowy autobus, który zamierza wykorzystywać w prowadzonej działalności gospodarczej po jej "wznowieniu". Podatnik ponosi koszty utrzymania i przygotowania środka trwałego do działalności gospodarczej, które ujmuje w księdze przychodów i rozchodów zatytułowanej "wydatki konieczne". Po "wznowieniu" działalności, tj. po uzyskaniu następnego przychodu, Podatnik planuje wprowadzić sumę kosztów ujętych w tej księdze do właściwej księgi przychodów i rozchodów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00