Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 31.12.2004, sygn. US38/443/273/2004/MK, Urząd Skarbowy Warszawa-Ursynów, sygn. US38/443/273/2004/MK

Dot. obowiązku dopłaty podatku od towarów i usług na rzecz spółdzielni przed rozliczeniem inwestycji budynku mieszkalnego.

Pytanie podatnika

Z przedstawionego przez Stronę stanu faktycznego wynika, że zawarła ona w dniu 13.04.2004r. umowę ze Spółdzielnią dotyczącą wybudowania - na zasadzie odrębnej własności - lokalu mieszkalnego jak również umowę na wybudowanie miejsca postojowego w garażu wielostanowiskowym. Przed dniem 01.05.2004r. dokonano wpłaty rat wkładu budowlanego na mieszkanie w wysokości 87.000zł, a na garaż kwoty 6.131zł. Po dniu 01.05.2004r. podatnik wpłacił na konto Spółdzielni 3 raty w wysokości po 6.131,00zł na poczet nabycia miejsca postojowego oraz resztę wkładu budowlanego w wysokości 167.062zł. W odniesieniu do rat wkładu budowlanego wniesionego po 01.05.2004r. wnioskodawca otrzymał od Spółdzielni fakturę korygującą oraz faktury potwierdzające dokonanie wpłat zaliczek na poczet wkładu budowlanego z tytułu nabycia miejsca postojowego. Ponadto Strona otrzymała monity ze Spółdzielni wzywające do dopłaty podatku VAT w wysokości 11.694,34zł w odniesieniu do lokalu mieszkalnego i 2.697,64zł w odniesieniu do miejsca postojowego. Zdaniem Strony żądanie dokonania dopłaty podatku VAT przez Spółdzielnię jeszcze przed rozliczeniem całej inwestycji jest bezprawne.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00