Orzeczenie
Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 15 stycznia 2018 r., sygn. KIO 2735/17
Przepisy ustawy Pzp nie wprowadzają jakichkolwiek kryteriów podziału zamówienia na części, którymi byłby związany zamawiający.
Czynność podziału zamówienia na części wymaga rozróżnienia od czynności opisu poszczególnych części podzielonego zamówienia. O ile bowiem sposób opisu przedmiotu zamówienia (a tym samym jego części) jest narzucony zamawiającemu, poprzez uregulowania przepisu art. 29, w tym jego ustępu 2, zgodnie z którym "Przedmiotu zamówienia nie można opisywać w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję, o tyle sposobu podziału zamówienia ustawodawca zamawiającemu nie narzucił skoro przepis art. 36aa mówi nie tylko o prawie zamawiającego do podziału zamówienia na części, ale także o określeniu przez zamawiającego zakresu i przedmiotu ustanawianych części (art. 36aa ustawy Pzp brzmi: "Zamawiający może podzielić zamówienie na części, określając zakres i przedmiot tych części.').
Teza od Redakcji
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Klaudia Szczytowska-Maziarz
Protokolant: Marcin Jakóbczyk
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 11 stycznia 2018 roku w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 27 grudnia 2017 roku przez wykonawcę Comarch Healthcare S.A. z Krakowa (31-864) w postępowaniu prowadzonym przez zamawiającego Wielospecjalistyczny Szpital Miejski im. Józefa Strusia z Zakładem Opiekunczo-Leczniczym Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Poznaniu z Poznania (61-285), przy udziale wykonawcy CompuGroup Medical Polska Sp. z o.o. z Lublina (20-149), zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego,
orzeka:
umarza postępowanie odwoławcze w zakresie zarzutu 1, tj. opisania przedmiotu zamówienia w sposób niejednoznaczny i niewyczerpujący, nieuwzględniający wszystkich wymagań i okoliczności mogących mieć wpływ na sporządzenie oferty oraz utrudniający uczciwą konkurencję, w zakresie postawienia wymogu współpracy dostarczanego oprogramowania aplikacyjnego z posiadanym przez zamawiającego Zintegrowanym Systemem Informatycznym (ZSI), bez jednoczesnego udostępnienia kodów źródłowych, dokumentacji oraz opisu interfejsów komunikacyjnych ZSI, niezbędnych do zapewnienia współpracy oprogramowania aplikacyjnego z ZSI, czego konsekwencją jest ukształtowanie postanowień SIWZ w sposób faworyzujący dotychczasowych dostawców aplikacji ZSI oraz ich partnerów handlowych,