Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 18 marca 2013 r., sygn. KIO 476/13, KIO 495/13

Z przepisu art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp. wynika zamiar ustawodawcy dopuszczenia do oceny w postępowaniu wszystkich ofert, nawet tych, które zawierają rożnego rodzaju błędy, niedoskonałości, byleby tylko nie prowadziło to do zniekształcenia woli wykonawcy w zakresie istotnej części jego oferty. Tak ogólnie sformułowana przesłanka wskazuje na pewną dozę elastyczności i uznaniowości pozwalającą odnieść ją do okoliczności konkretnego stanu faktycznego. Ratio legis tego przepisu to sanowanie ofert obarczonych nieistotnymi wadami, będącymi wynikiem rożnego rodzaju błędów i omyłek, które nie prowadzą do istotnych zmian w treści oferty - nie zniekształcają w znaczącym stopniu oświadczenia woli wykonawcy ubiegającego się o zamówienie.

Teza od Redakcji

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Przemysław Dzierzędzki

Protokolant: Radosław Cwyl

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 marca 2013 r. w Warszawie odwołań wniesionych do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej:

A. w dniu 4 marca 2013 r. przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia W......... K............ oraz M............ K..........., prowadzących działalność gospodarczą pod nazwą K&K K......... - K............., Technika Grzewcza i Sanitarna w Rybniku (sygn. akt KIO 476/13),

B. dniu 5 marca 2013 r. przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia T.......... L..........., J......... P..........., P......... L............ prowadzących działalność gospodarczą pod nazwą LP Instal P.H.I. s.c. w Nysie (sygn. akt KIO 495/13)

w postępowaniu prowadzonym przez Dom Pomocy Społecznej w Klisinie

orzeka:

1. uwzględnia odwołanie w sprawie o sygn. akt KIO 476/13 i nakazuje zamawiającemu unieważnienie czynności wyboru oferty najkorzystniejszej w części II zamówienia, unieważnienie czynności odrzucenia oferty odwołującego, powtórzenie czynności badania i oceny ofert, z uwzględnieniem oferty odwołującego, w tym poprawienie na podstawie art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych omyłki polegającej na niezgodności oferty ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia, niepowodującej istotnych zmian w treści oferty przez zastąpienie w pozycji 10 kosztorysu ofertowego na wykonanie pompy ciepła w DPS Klisino, filia Dzbańce, omyłkowo wskazanej liczby"2 kpl" poprzez liczbę "6 kpl", wraz z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych tej poprawki, a także niezwłoczne zawiadomienie o poprawce odwołującego,

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00