Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 28 września 2011 r., sygn. KIO/UZP 1997/11

1) W przypadku stwierdzenia braku dokumentów w ofercie, lub złożenia w ofercie dokumentów zawierających błędy, na zamawiającym spoczya obowiązek wszczęcia procedury określonej w przepisie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, zmierzającej do ich uzupełnienia.

2) Przepis art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, jest przepisem o charakterze szczególnym, umożliwiającym uzupełnienie dokumentów, które powinny być złożone razem z ofertą, a więc przed upływem terminu wyznaczonym w ogłoszeniu o zamówieniu. Uzupełnienie dokumentów po otwarciu ofert stanowi wyjątkową sytuację przewidzianą w ustawie, która wymaga ścisłego przestrzegania przepisu. Przewidziana w ustawie procedura nie może prowadzić do umożliwienia wykonawcom późniejszego, tj. po otwarciu ofert gromadzenia dokumentów, które powinny być w posiadaniu wykonawcy już w dacie składania oferty. 

 

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Izabela Niedziałek-Bujak

Protokolant: Łukasz Listkiewicz

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 września 2011 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 16 września 2011 r. przez wykonawcę Gardinia Sp. z o.o., 55-040 Domasław, ul. Oławska 4 w postępowaniu prowadzonym przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Szczecinie, 70-530 Szczecin, ul. Jana Matejki 22

orzeka:

1. Oddala odwołanie.

2. Kosztami postępowania obciąża wykonawcę Gardinia Sp. z o.o., 55-040 Domasław, ul. Oławska 4 i

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00