Orzeczenie
Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 28 września 2011 r., sygn. KIO/UZP 1997/11
1) W przypadku stwierdzenia braku dokumentów w ofercie, lub złożenia w ofercie dokumentów zawierających błędy, na zamawiającym spoczya obowiązek wszczęcia procedury określonej w przepisie art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, zmierzającej do ich uzupełnienia.
2) Przepis art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, jest przepisem o charakterze szczególnym, umożliwiającym uzupełnienie dokumentów, które powinny być złożone razem z ofertą, a więc przed upływem terminu wyznaczonym w ogłoszeniu o zamówieniu. Uzupełnienie dokumentów po otwarciu ofert stanowi wyjątkową sytuację przewidzianą w ustawie, która wymaga ścisłego przestrzegania przepisu. Przewidziana w ustawie procedura nie może prowadzić do umożliwienia wykonawcom późniejszego, tj. po otwarciu ofert gromadzenia dokumentów, które powinny być w posiadaniu wykonawcy już w dacie składania oferty.
Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:
Przewodniczący: Izabela Niedziałek-Bujak
Protokolant: Łukasz Listkiewicz
po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 28 września 2011 r. w Warszawie odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 16 września 2011 r. przez wykonawcę Gardinia Sp. z o.o., 55-040 Domasław, ul. Oławska 4 w postępowaniu prowadzonym przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych Oddział w Szczecinie, 70-530 Szczecin, ul. Jana Matejki 22
orzeka:
1. Oddala odwołanie.
2. Kosztami postępowania obciąża wykonawcę Gardinia Sp. z o.o., 55-040 Domasław, ul. Oławska 4 i
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right