Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 14 lutego 2011 r., sygn. KIO/UZP 212/11

1) Dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy, wykonawca może uzupełnić również z własnej inicjatywy, bez wezwania zamawiającego, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy (wykonawca nie jest organem administracji mogącym działać jedynie w granicach upoważnienia ustawowego). 

2) Uzupełnianie brakujących dokumentów załączonych do oferty z własnej inicjatywy nie jest ich uzupełnieniem w odpowiedzi na wezwanie zamawiającego, o którym mowa w art. 26 ust. 3 Pzp i tym samym nie ma nic wspólnego z wyprowadzanym z tego przepisu obowiązkiem i możliwością tylko jednokrotnego wezwania i tylko jednokrotnego uzupełnienia dokumentów w odpowiedzi na takie wezwanie ze skutkiem wykluczenia z postępowania i przepadku wadium (art. 24 ust. 2 pkt 4 i art. 46 ust. 4a Pzp).

 

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Sylwester Kuchnio

Protokolant: Rafał Komoń

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 lutego 2011 r. w Warszawie odwołania z dnia 2 lutego 2011 r. przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1. Alteris Sp. z o.o. (pełnomocnik konsorcjum), 2. GE Medical Systems Polska Sp. z o.o., adres dla pełnomocnika: ul. PCK 6/3, 40-057 Katowice w postępowaniu o udzielenie zamówienia prowadzonym przez zamawiającego Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny nr 1 w Lublinie, ul. Stanisława Staszica 16, 20-081 Lublin

przy udziale wykonawcy Siemens Sp. z o.o., ul. Żupnicza 11, 03-821 Warszawa zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie zamawiającego

orzeka:

1. Uwzględnia odwołanie i nakazuje zamawiającemu powtórzenie czynności oceny ofert, w tym uzyskanie uzupełnienia oferty Simens Sp. z o.o. w zakresie dokumentów potwierdzających zgodność parametrów oferowanej lampy rtg z wymaganiami specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

2. Kosztami postępowania obciąża Siemens Sp. z o.o., ul. Żupnicza 11, 03-821 Warszawa i nakazuje:

1) zaliczyć na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych wpis w wysokości 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy) uiszczony przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1. Alteris Sp. z o.o. (pełnomocnik konsorcjum), 2. GE Medical Systems Polska Sp. z o.o., adres dla pełnomocnika: ul. PCK 6/3, 40-057 Katowice stanowiący koszty postępowania odwoławczego,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00