Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 5 maja 2011 r., sygn. KIO/UZP 855/11

1) Prawnie istotną okolicznością jest okoliczność złożenia ofert, bowiem determinuje dalsze czynności zamawiającego i decyduje o ich prawidłowości. Zaś, czynność faktyczna otwarcia ofert, w ocenie Izby, prawnie istotnego charakteru nie posiada, bowiem pozostaje bez wpływu na dalsze czynności podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu. 

2) Jedynie wystąpienie okoliczności, o których mowa w art. 146 ust. 1, 5 i 6 ustawy Pzp, może stanowić podstawę do unieważnienia postępowania, jako przesądzających o nieważności umowy.

3) W świetle przepisu art. 180 ust. 1 ustawy Pzp jedynie czynności lub zaniechania zamawiającego mogą być podstawą odwołania.

 

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Izabela Kuciak

Protokolant: Łukasz Listkiewicz

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 maja 2011 r. odwołania wniesionego do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w dniu 22 kwietnia 2011 r. przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Magdalenę Zmitrowicz, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Czysta Plaża Magdalena Zmitrowicz oraz Jerzego Figwera i Lecha Dzierżanowskiego, prowadzących działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej pod firmą „DiF” S.C. Przedsiębiorstwo Usługowo - Handlowe, 81- 463 Gdynia, ul. Powstańców Chłopskich 4 w postępowaniu prowadzonym przez Gminę Miasta Sopotu, 81- 704 Sopot, ul. Tadeusza Kościuszki 25/27, w imieniu której postępowanie prowadzi Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Sopocie, 81- 844 Sopot, ul. Armii Krajowej 76/82

orzeka:

1. Uwzględnia odwołanie i nakazuje unieważnienie czynności unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.

2. Kosztami postępowania obciąża Gminę Miasta Sopotu, 81-704 Sopot, ul. Tadeusza Kościuszki 25/27 i:

2.1. zalicza w poczet kosztów postępowania odwoławczego kwotę 15 000 zł 00 gr (słownie: piętnaście tysięcy złotych zero groszy), uiszczoną przez wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Magdalenę Zmitrowicz, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Czysta Plaża Magdalena Zmitrowicz oraz Jerzego Figwera i Lecha Dzierżanowskiego, prowadzących działalność gospodarczą w formie spółki cywilnej pod firmą „DiF” S.C. Przedsiębiorstwo Usługowo - Handlowe, 81-463 Gdynia, ul. Powstańców Chłopskich 4 tytułem wpisu od odwołania,

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00