Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 3 kwietnia 2009 r., sygn. KIO/UZP 371/09

Uwaga, postanowienie zostało uchylone!

Prezes Urzędu Zamówień Publicznych działając na podstawie art. 195 ust. 4 ustawy - Prawo zamówień publicznych wniósł w dniu 24 kwietnia 2009 r. skargę na powyższe postanowienie. W skardze Prezes Urzędu Zamówień Publicznych zarzucił naruszenie art. 184 ust. 1a pkt 2 oraz art. 187 ust. 4 pkt 8 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
Na skutek skargi Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych Sąd Okręgowy w Świdnicy wyrokiem z dnia 25 czerwca 2009 r. (sygn. akt: VI Ga 68/09) uchylił powyższe postanowienie Krajowej Izby Odwoławczej i rozpoznał merytorycznie odwołanie wykonawcy.

 

1) Opis warunków udziału w postępowaniu stanowi konkretyzacje blankietowych wymogów ustawowych, określonych w art. 22 ust.1 Pzp. Opis ten ma być ma być zgodnie z art. 22 ust. 2 Pzp dokonany przez Zamawiającego w sposób adekwatny do przedmiotu zamówienia w danym postępowaniu o udzielnie zamówienia publicznego.

2) Tak art. 36 ust. 1 pkt 5, jak i art. 41 pkt 7 Pzp wyraźnie rozróżniają opis warunków udziału w postępowaniu oraz opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków, stanowiąc o obowiązku wyraźnej regulacji w tej materii w SIWZ oraz ogłoszeniu o zamówieniu, w tym wypadku w ramach przetargu nieograniczonego. Podobnie regulację zawiera art. 48 ust. 2 pkt 6 Pzp, stanowiąc o obowiązku zawarcie w ogłoszeniu o zamówieniu w ramach przetargu ograniczonego, opisu warunków udziału w postępowaniu wraz z podaniem ich znaczenia oraz opisu sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00