Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej dnia 20 stycznia 2009 r., sygn. KIO/UZP 1519/08, KIO/UZP 23/09

 Zamawiający wzywa wykonawców do uzupełnienia dokumentów, jeżeli dokumenty te w ogóle nie zostały złożone, bądź zostały złożone, ale zawierają błędy. W wykładni powszechnie przyjęło się, że za błąd w dokumencie należy uznać sytuację, w której przedłożony dokument nie potwierdza spełniania warunku udziału w postępowaniu.

Stosownie do treści art. 183 ust. 5 ustawy, zamawiający ma obowiązek powstrzymać się z wykonaniem wyłącznie czynności związanych z uwzględnieniem protestu, jeśli nie uwzględnił wszystkich zgłoszonych w toku tego postępowania żądań.

 

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Małgorzata Stręciwilk

Członkowie: Klaudia Szczytowska - Maziarz

Ryszard Tetzlaff

Protokolant: Przemysław Śpiewak

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 stycznia 2009 r. w Warszawie odwołań skierowanych w drodze zarządzenia Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 9 stycznia 2009 r. do łącznego rozpoznania, wniesionych przez: Konsorcjum SAFAGE S.A. (lider Konsorcjum) i Przedsiębiorstwo Wielobranżowe MTz siedzibą dla lidera Konsorcjum: Parć de 1 nie, 15/27 rue du Port 92022 Nanterre we Francji, adres do korespondencji: ul. Solec 22, 00-410 Warszawa;

od rozstrzygnięcia przez zamawiającego Gminę Raszyn, ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn protestów z dnia 8 i 23 grudnia 2008 r.

orzeka:

1. uwzględnia odwołania i nakazuje Zamawiającemu unieważnienie czynności unieważnienia postępowania i odrzucenia oferty Odwołującego oraz ponowne dokonanie czynności badania i oceny ofert z uwzględnieniem oferty Odwołującego

2. kosztami postępowania obciąża Gminę Raszyn, ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn i nakazuje:

1) zaliczyć na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych koszty w wysokości 4 574 zł 00 gr (słownie: cztery tysiące pięćset siedemdziesiąt cztery złote zero groszy) z kwoty wpisów uiszczonych przez Konsorcjum SAFAGE S.A. (lider Konsorcjum) i Przedsiębiorstwo Wielobranżowe MT z siedzibą dla lidera Konsorcjum: Parć de 1 Tlle, 15/27 rue du Port 92022 Nanterre we Francji, adres do korespondencji: ul. Solec 22, 00-410 Warszawa

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00