Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 27 listopada 2008 r., sygn. KIO/UZP 1289 /08

Jeżeli wykonawca nie złożył dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu, zamawiający nie może go wykluczyć z postępowania przed wyczerpaniem procedury wezwania Wykonawcy do uzupełnienia brakujących dokumentów. Dopiero gdy w wyznaczonym terminie wykonawca nie uzupełni dokumentów, zamawiający wyklucza go z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 3 Pzp, nie ponawiając wezwania. W świetle art. 26 ust. 3 Pzp, dokumenty te powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, nie później niż w dniu wyznaczonym przez zamawiającego jako termin uzupełnienia dokumentów.

 

Krajowa Izba Odwoławcza - w składzie:

Przewodniczący: Stanisław Sadowy Członkowie: Małgorzata Stręciwilk

Klaudia Szczytowska-Maziarz Protokolant: Jadwiga Ząbek

po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 25 listopada 2008 r. w Warszawie odwołania wniesionego przez Konsorcjum: SAFEGE S.A. Oddział w Polsce ul. Solec 22, 00-410 Warszawa , Przedsiębiorstwo Wielobranżowe MT Parć de l’IIe 15/27 rue du Port 92022 Nanterre, Francja od rozstrzygnięcia przez zamawiającego Gminę Raszyn ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn protestu z dnia 27 października 2008 r.

przy udziale XXX zgłaszającego przystąpienie do postępowania odwoławczego po stronie odwołującego się oraz XXX - po stronie zamawiającego.

orzeka:

1. Uwzględnia odwołanie i nakazuje Zamawiającemu powtórzenie czynności badania i oceny ofert.

2. kosztami postępowania obciąża Gminę Raszyn ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn

i nakazuje:

1) zaliczyć na rzecz Urzędu Zamówień Publicznych koszty w wysokości 4 064 zł 00 gr (słownie: cztery tysiące sześćdziesiąt cztery złote zero groszy) z kwoty wpisu uiszczonego przez Konsorcjum: SAFEGE S.A. Oddział w Polsce ul. Solec 22, 00-410 Warszawa, Przedsiębiorstwo Wielobranżowe, MT Parć de l’IIe 15/27 rue du Port 92022 Nanterre, Francja;

2) dokonać wpłaty kwoty dokonać wpłaty kwoty 7 640 zł 00 gr (słownie: siedem tysięcy sześćset sześćdziesiąt złotych zero groszy) przez Gminę Raszyn ul. Szkolna 2a, 05-090 Raszyn na rzecz Konsorcjum: SAFEGE S.A. Oddział w Polsce ul. Solec 22, 00-410 Warszawa , Przedsiębiorstwo Wielobranżowe MT Parć de l’IIe 15/27 rue du Port 92022 Nanterre, Francja stanowiącej uzasadnione koszty strony poniesione z tytułu wpisu od odwołania, oraz wynagrodzenia pełnomocnika;

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00