Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 10 marca 2008 r., sygn. KIO/UZP 163/08

Przepisy te nie stoją ze sobą w sprzeczności i zamawiający co prawda ma obowiązek żądać tych dokumentów, które mu wnoszą do postępowania istotne wiadomości, ale jednocześnie nie musi żądać wszystkich dokumentów z katalogu określonego w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006 r. w sprawie rodzajów dokumentów, których może żądać zamawiający od wykonawców oraz form, w jakich te dokumenty mają być składane. § 1 ww. rozporządzenia stanowi bowiem katalog maksymalny dokumentów, który ogranicza zamawiającego o tyle, iż nie może on go rozszerzać, a nie zawężać. Zamawiający może więc z zawartego spisu dokumentów wybrać te, które są mu w danym postępowaniu "niezbędne". Skoro więc zamawiający uznaje, iż dany dokument jest mu zbędny, ponieważ nie wnosi istotnych lub nieznanych mu informacji, ustawa Prawo zamówień publicznych nie zmusza go do jego żądania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00