Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 7 lutego 2008 r., sygn. KIO/UZP 52/08

Z zasady jawności postępowania (art. 8 ust. 1 Prawa zamówień publicznych) wywieść można obowiązek Zamawiającego polegający na upublicznieniu, którą ofertę uznano za najkorzystniejszą, w celu umożliwienia uczestnikom postępowania ustalenie, czy faktycznie prawidłowo Zmawiający uznał, że cena najkorzystniejszej oferty przekracza ilość środków przeznaczonych na sfinansowanie zamówienia. Jednak można mieć wątpliwości, czy Zamawiający winien informować w takiej sytuacji, iż dokonano "wyboru" zgodnie z art. 91 ust. 1 Pzp oferty najkorzystniejszej. Prowadziłoby to do zbędnego przedłużania postępowania - Zamawiający po informacji o wyborze musiałby oczekiwać na ewentualne protesty i odwołania; ostatecznego wyboru oferty można by dokonać dopiero po wyczerpaniu środków ochrony prawnej (albo po upływie terminu do ich wniesienia), i dopiero wówczas Zamawiający, ściśle wykonując wszystkie czynności w kolejności przewidzianej ustawą, mógłby unieważnić postępowanie, podczas gdy uczestnicy postępowania oczekiwaliby ju wówczas podpisania umowy. Zatem właściwe jest skrócenie tej drogi poprzez ujawnienie, którą ofertę uznano za najkorzystniejszą i równoczesne (w tym samym piśmie) unieważnienie postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 4 Prawa zamówień publicznych jest dopuszczalne (skoro Zamawiający ma wiedzę, iż nie jest w stanie zwiększyć ilości środków).

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00