Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 3 stycznia 2008 r., sygn. KIO/UZP 17/07

W SIWZ dotyczącym wymagań serwisu Zamawiający wymagał od wykonawców w całym okresie trwania umowy gwarantowanego czasu usunięcia awarii w ciągu 7 godzin od momentu zgłoszenia. W ofercie Wykonawca przedstawił w tabeli specyfikację parametru CUA tj. czas usunięcia awarii w ramach oferty jako 12 h, dopuszczając bonifikatę w wysokości 0,35% za każdą rozpoczętą godzinę przekroczenia parametru. Zamawiający oceniając ofertę nie uwzględnił tego faktu i wziął pod uwagę wyłącznie oświadczenie zawarte w formularzu ofertowym w którym Wykonawca "oferuje realizację przedmiotu zamówienia zgodnie z zapisami SIWZ". Zamawiający wyjaśnił, że mimo iż takie wymaganie w zakresie serwisu zawarł w specyfikacji, nie mógł uznać, że wybrana oferta nie odpowiada treści SIWZ, bowiem nie żądał dokumentu potwierdzającego czas usunięcia awarii.Skoro Zamawiający jednoznacznie wskazał, że wymaga usunięcia awarii w nieprzekraczalnym terminie 7 godzin od momentu zgłoszenia awarii, nie mógł przy ocenie ofert pominąć informacji Wykonawcy, że ten termin został wskazany jako zupełnie inny, gdyż wynosi 12 godzin.

Zobacz także
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00