Orzeczenie
Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 3 stycznia 2008 r., sygn. KIO/UZP 17/07
W SIWZ dotyczącym wymagań serwisu Zamawiający wymagał od wykonawców w całym okresie trwania umowy gwarantowanego czasu usunięcia awarii w ciągu 7 godzin od momentu zgłoszenia. W ofercie Wykonawca przedstawił w tabeli specyfikację parametru CUA tj. czas usunięcia awarii w ramach oferty jako 12 h, dopuszczając bonifikatę w wysokości 0,35% za każdą rozpoczętą godzinę przekroczenia parametru. Zamawiający oceniając ofertę nie uwzględnił tego faktu i wziął pod uwagę wyłącznie oświadczenie zawarte w formularzu ofertowym w którym Wykonawca "oferuje realizację przedmiotu zamówienia zgodnie z zapisami SIWZ". Zamawiający wyjaśnił, że mimo iż takie wymaganie w zakresie serwisu zawarł w specyfikacji, nie mógł uznać, że wybrana oferta nie odpowiada treści SIWZ, bowiem nie żądał dokumentu potwierdzającego czas usunięcia awarii.Skoro Zamawiający jednoznacznie wskazał, że wymaga usunięcia awarii w nieprzekraczalnym terminie 7 godzin od momentu zgłoszenia awarii, nie mógł przy ocenie ofert pominąć informacji Wykonawcy, że ten termin został wskazany jako zupełnie inny, gdyż wynosi 12 godzin.
-
keyboard_arrow_right