Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego E. Tancheva przedstawiona w dniu 28 stycznia 2021 r. X przeciwko College van burgemeester en wethouders van de gemeente Purmerend, sygn. C-120/19

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

EVGENIEGO TANCHEVA

przedstawiona w dniu 28 stycznia 2021 r.(1)

Sprawa C120/19

X

przy udziale:

College van burgemeester en wethouders van de gemeente Purmerend,

Tamoil Nederland BV

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Raad van State (radę stanu, Niderlandy)]

Odesłanie prejudycjalne Transport towarów niebezpiecznych Pojęcie wymagań konstrukcyjnych Warunek, w myśl którego stacja LPG może być zaopatrywana w LPG wyłącznie przez cysterny wyposażone w osłonę termiczną Umowy, których przedmiotem jest ta osłona termiczna Domniemanie zgodności z prawem tego warunku






1. W niniejszej sprawie skierowanej do Trybunału podniesiono dwa odrębne pytania jedno dotyczące prawidłowej wykładni dyrektywy 2008/68/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 24 września 2008 r. w sprawie transportu lądowego towarów niebezpiecznych(2), a konkretnie jej art. 1 ust. 5 i art. 5 ust. 1, a drugie dotyczące zasady skuteczności i ograniczeń, jakie zasada ta nakłada na przepisy proceduralne państw członkowskich. Zagadnienia te pojawiły się w kontekście zakwestionowania przed sądem niektórych warunków, jakich spełnienia wymagało od stacji paliw LPG pozwolenie środowiskowe, zgodnie z którym stacja paliw LPG miała przyjmować dostawy gazu płynnego (zwanego dalej LPG) wyłącznie z cystern wyposażonych w osłonę termiczną. Pytanie pierwsze dotyczy zgodności tych warunków z prawem Unii, a w szczególności z dyrektywą 2008/68; pytanie drugie dotyczy wykonalności (lub braku wykonalności) tych warunków, w przypadku gdyby zostały one uznane za sprzeczne z prawem Unii.

I. Ramy prawne

A. Dyrektywa 2008/68

Zgodnie z brzmieniem motywu 5 dyrektywy 2008/68 Umowa europejska dotycząca międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych(), regulamin międzynarodowego przewozu kolejami towarów niebezpiecznych oraz europejskie porozumienie w sprawie międzynarodowych przewozów materiałów niebezpiecznych śródlądowymi drogami wodnymi określają jednolite zasady bezpiecznego transportu międzynarodowego towarów niebezpiecznych. Aby ujednolicić w całej Unii warunki przewozu towarów niebezpiecznych i zapewnić funkcjonowanie wspólnego rynku transportu, zasady te powinny zostać również rozszerzone na transport krajowy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00