Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Opinia rzecznik generalnej E. Sharpston przedstawiona w dniu 23 kwietnia 2020 r., sygn. C-743/18

Wydanie tymczasowe

OPINIA RZECZNIK GENERALNEJ

ELEANOR SHARPSTON

przedstawiona w dniu 23 kwietnia 2020 r.(1)

Sprawa C743/18

Elme Messer Metalurgs

przeciwko

Latvijas Investciju un attstbas aentra

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Rzeknes tiesa (sąd rejonowy w Rzeżycy, Łotwa)]

Odesłanie prejudycjalne Fundusze strukturalne Rozporządzenie (WE) nr 1083/2006 Artykuł 98, art. 57 oraz art. 2 pkt 7 Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (EFRR) Obowiązek dokonania korekt finansowych w związku z nieprawidłowościami Trwałość operacji Pojęcie nieprawidłowości Działanie lub zaniechanie podmiotu gospodarczego Niewypłacalność jedynego partnera handlowego beneficjenta






1. Każde przedsięwzięcie gospodarcze wiąże się z elementem ryzyka. Nawet najpewniejsze przedsiębiorstwa mogą niekiedy legnąć w gruzach, dotknięte spowolnieniem gospodarczym lub storpedowane niepowodzeniem strategicznego partnera lub klienta. W niniejszej sprawie Trybunał ma zbadać sytuację, w której projekt współfinansowany przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (zwany dalej EFRR) nie osiągnął określonych celów, ponieważ jedyny partner beneficjenta stał się niewypłacalny. Czy w takiej sytuacji beneficjent powinien być zobowiązany do zwrotu finansowania przyznanego z EFRR w całości, nawet jeśli nieosiągnięcie przez niego tych celów było wynikiem okoliczności, nad którymi nie ma on kontroli?

Dokładniej rzecz ujmując, pytanie zadane przez Rzeknes tiesa (sąd rejonowy w Rzeżycy, Łotwa) w niniejszej sprawie daje Trybunałowi sposobność uściślenia zakresu pojęcia nieprawidłowości w rozumieniu art. 2 pkt 7 rozporządzenia nr 1083/2006(). Sąd odsyłający dąży zasadniczo do ustalenia, czy sytuacja taka jak rozpatrywana w postępowaniu głównym stanowi nieprawidłowość w rozumieniu tego rozporządzenia, w odniesieniu do której państwo członkowskie powinno dokonać korekty finansowej i odzyskać odnośne finansowanie w całości lub w części.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00