Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Jääskinen przedstawione w dniu 8 maja 2014 r. - Rada Unii Europejskiej i inni przeciwko Vereniging Milieudefensie i Stichting Stop Luchtverontreiniging Utrecht. - Sprawy połączone C-401/12 P do C-403/12 P., sygn. C-401/12 P do C-403/12 P

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

NIILA JÄÄSKINENA

przedstawiona w dniu 8 maja 2014 r.(1)

Sprawy połączone C‑401/12 P, C‑402/12 P i C‑403/12 P

Rada Unii Europejskiej

Parlament Europejski

Komisja Europejska

przeciwko

Vereniging Milieudefensie i

Stichting Stop Luchtverontreiniging Utrecht


Odwołanie - Artykuł 9 ust. 3 konwencji z Aarhus - Artykuł 2 ust. 1 lit. g) i art. 10 rozporządzenia (WE) nr 1367/2006 - Wniosek o wszczęcie wewnętrznej procedury odwoławczej - Niedopuszczalność - Zarzut niezgodności z prawem - Kontrola ważności przepisów prawa pochodnego Unii w stosunku do umowy międzynarodowej - Orzecznictwo wynikające z wyroków Fediol/Komisja i Nakajima/Rada - Przesłanki powoływania się bezpośrednio na normy umów międzynarodowych






Spis treści


I -   Wprowadzenie

II - Okoliczności powstania sporu i zaskarżony wyrok

III - Żądania stron i postępowanie przed Trybunałem

IV - W przedmiocie podstawy kontroli legalności norm prawa pochodnego w świetle prawa umów międzynarodowych (pierwszy zarzut odwołań)

A -   Argumenty stron

B -   W przedmiocie skutków prawa międzynarodowego w prawie Unii

C -   W przedmiocie zaskarżonego wyroku

V -   W przedmiocie rozwiązania alternatywnego w zakresie kontroli legalności - uzasadnienie zwrócenia sprawy do Sądu

A -   Co do możliwości powołania się bezpośrednio na normy umowne umów międzynarodowych do celów kontroli legalności prawa pochodnego Unii

1.     O „bezpośredniej skuteczności” jako filtrze w ramach kontroli legalności

2.     W przedmiocie dostosowania przesłanek powoływania się bezpośrednio na prawo umów międzynarodowych

B -   Artykuł 9 ust. 3 konwencji z Aarhus jako norma odniesienia dla celów kontroli legalności

VI - Analiza dodatkowa dotycząca kontroli legalności

A -   Uwagi wstępne

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00