Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Opinia rzecznika generalnego - 17 lutego 2011 r. - European Air Transport - Sprawa C-120/10

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

PEDRA CRUZA VILLALÓNA

przedstawiona w dniu 17 lutego 2011 r.(1)

Sprawa C‑120/10

European Air Transport SA

przeciwko

Collčge d'Environnement de la Région de Bruxelles-Capitale

i

Région de Bruxelles-Capitale

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Conseil d'État (Belgia)]


Transport lotniczy - Dyrektywa 2002/30/WE - Definicja „ograniczeń działalności” - Ograniczenia emisji hałasu u źródła, których należy przestrzegać przy przelotach nad obszarami miejskimi położonymi w sąsiedztwie portów lotniczych - Możliwość wydania przepisów krajowych w zakresie poziomu hałasu mierzonego na poziomie ziemi - Związek z dyrektywą 2002/49/WE - Konwencja o międzynarodowym lotnictwie cywilnym - Prawa podstawowe - Artykuły 7, 37 oraz 53 Karty Praw Podstawowych Unii Europejskiej - Orzecznictwo Europejskiego Trybunału Praw Człowieka oraz państw członkowskich w zakresie ochrony przed nadmiernym hałasem






1.        Hałas powstający w portach lotniczych stanowi jedno z tych zagrożeń dla środowiska, które najbardziej dokuczają ośrodkom miejskim. Nie są bez znaczenia są tu sprzeczne interesy: z jednej strony barykady znajdują się, między innymi, transport lotniczy, przepływ towarów i osób czy też prowadzona przez każde z państw członkowskich polityka gospodarcza; z drugiej strony - ochrona środowiska naturalnego i zdrowia ludzkiego.

        W niniejszej sprawie Trybunał Sprawiedliwości ma możliwość wypowiedzenia się na temat tego konfliktu. Belgijska Conseil d'État przedstawiła cztery pytania prejudycjalne, w których zawarła swoje wątpliwości co do zgodności regionalnego uregulowania w zakresie walki z nadmiernym hałasem wytwarzanym przez samoloty korzystające z portu lotniczego Bruksela-Zaventem z dyrektywą 2002/30 w sprawie wprowadzenia ograniczeń odnoszących się do poziomu hałasu w portach lotniczych Unii.() Główne pytanie w niniejszej sprawie dotyczy w istocie zakresu wspomnianych „ograniczeń działalności”.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00