Opinia rzecznika generalnego Mengozzi przedstawiona w dniu 28 lutego 2008 r. - Schwaninger Martin Viehhandel - Viehexport przeciwko Zollamt Salzburg, Erstattungen. - Sprawa C-207/06., sygn. C-207/06
OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO
PAOLO MENGOZZIEGO
przedstawiona w dniu 28 lutego 2008 r.(1)
Sprawa C‑207/06
Schwaninger Martin, Viehhandel - Viehexport
przeciwko
Zollamt Salzburg, Erstattungen
Wniosek o wydania orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Unabhängiger Finanzsenat Salzburg-Aigen(Austria)
Refundacje wywozowe − Ochrona bydła w trakcie transportu − Okresy odpoczynku − Plan trasy
W niniejszym wniosku o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym sąd a quo zwraca się do Trybunału z zapytaniem, czy co do zasady, zgodnie z wyrażonym w rozporządzeniu nr 615/98() odesłaniu do dyrektywy 91/628EWG() w przypadku transportu zwierząt na promach typu roll‑on/roll‑off (zwanych dalej „promami”) z przeznaczeniem w państwie trzecim, mają zastosowanie per analogiam przepisy szczególne z pkt 48 ppkt 7 lit. b) załącznika do ww. dyrektywy, obowiązujące w odniesieniu do transportu morskiego zwierząt pomiędzy dwoma miejscami we Wspólnocie, oraz o określenie sposobu, w jaki należy interpretować ten przepis, w szczególności pod kątem istnienia bądź nie obowiązku przewidzenia przerwy po 14 godzinach transportu morskiego. W przypadku udzielenia odpowiedzi przeczącej na pytanie pierwsze sąd krajowy ponadto zwraca się do Trybunału o sprecyzowanie, czy stosując pkt 48 ppkt 7 lit. a) załącznika do dyrektywy po zakończeniu transportu morskiego może rozpocząć się etap transportu drogowego trwający 29 godzin, bez potrzeby przewidzenia uprzedniego rozładunku zwierząt i odpoczynku trwającego co najmniej 24 godziny. Wreszcie sąd krajowy zastanawia się nad sposobem zrealizowania planu trasy, o którym mowa w art. 5 część A pkt 2 lit. d) dyrektywy 91/628/EWG, a w szczególności, czy wystarczającą jest sporządzona na wstępie, przy użyciu maszyny do pisania, adnotacja, że zwierzęta winny być oporządzane na pokładzie promu.