Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Kokott przedstawiona w dniu 30 kwietnia 2008 r. - Ecologistas en Acción-CODA przeciwko Ayuntamiento de Madrid. - Sprawa C-142/07., sygn. C-142/07

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

JULIANE KOKOTT

przedstawiona w dniu 30 kwietnia 2008 r.(1)

Sprawa C‑142/07

Ecologistas en Acción-CODA

przeciwko

Ayuntamiento de Madrid

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Juzgado de lo Contencioso-Administrativo no. 22, Madryt (Hiszpania)]

Dyrektywa 85/337/EWG - Ocena skutków wywieranych przez przedsięwzięcie na środowisko naturalne - Rozbudowa dróg miejskich na terenach o znaczeniu historycznym, kulturalnym i archeologicznym





I -    Wprowadzenie

1.        Wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym dotyczy dyrektywy Rady 85/337/EWG z dnia 27 czerwca 1985 r. w sprawie oceny skutków wywieranych przez niektóre przedsięwzięcia publiczne i prywatne na środowisko naturalne(2) w brzmieniu ustalonym dyrektywą Rady 97/11/WE z dnia 3 marca 1997 r.(3) (zwanej dalej „dyrektywą środowiskową”). Chodzi o pięć projektów rozbudowy i odnowienia głównej drogi w Madrycie, które stanowią część projektu „Madrid calle 30”.

2.        Zgodnie z prawem hiszpańskim droga ta została zakwalifikowana jako droga miejska. Miejskie projekty budowy dróg nie należą do zakresu stosowania hiszpańskich przepisów dotyczących transpozycji dyrektywy środowiskowej. Powstaje zatem pytanie, czy dyrektywa środowiskowa obejmuje tego rodzaju projekty.

II - Ramy prawne

A -    Dyrektywa środowiskowa

3.        Artykuł 2 ust. 1 określa cel dyrektywy środowiskowej:

„1. Państwa członkowskie przyjmują wszystkie niezbędne środki, aby zapewnić, że przedsięwzięcia mogące znacząco oddziaływać na środowisko naturalne, między innymi z powodu ich charakteru, rozmiarów lub lokalizacji, podlegają wymaganiom w celu uzyskania zezwolenia na inwestycję i ocenie, w odniesieniu do ich skutków, przed udzieleniem zezwolenia. Przedsięwzięcia te określa art. 4”.

        Artykuł 3 określa przedmiot oceny wpływu na środowisko:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00