Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Opinia rzecznika generalnego Stix-Hackl przedstawiona w dniu 12 stycznia 2006 r. - Carbotermo SpA i Consorzio Alisei przeciwko Comune di Busto Arsizio i AGESP SpA. - Sprawa C-340/04., sygn. C-340/04

OPINIA RZECZNIKA GENERALNEGO

CHRISTINE STIX‑HACKL

przedstawiona w dniu 12 stycznia 2006 r.(1)

Sprawa C‑340/04

Carbotermo SpA

i

Consorzio Alisei

przeciwko

Comune di Busto Arsizio

Inerwenient: AGESI

[wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez Tribunale Amministrativo Regionale della Lombardia (Włochy)]

Zamówienia publiczne - Dyrektywa 93/36/EWG - Zamówienie publiczne na dostawy - Udzielenie zamówienia z wolnej ręki - Quasi‑wewnętrzne udzielenie zamówienia





I -    Wprowadzenie

1.        Niniejsze postępowanie prejudycjalne dotyczy pytania, na jakich warunkach udzielenie zamówienia publicznego uważa się za tak zwane quasi‑wewnętrzne udzielenie zamówienia i na jakich warunkach udzielenie takiego zamówienia w konsekwencji nie podlega dyrektywie Rady 93/36/EWG z dnia 14 czerwca 1993 r. koordynującej procedury udzielania zamówień publicznych na dostawy(2). Chodzi zatem o kolejną sprawę dotyczącą wykładni i stosowania kryteriów określonych w wyroku w sprawie Teckal(3) i - przynajmniej częściowo - sprecyzowanych w wyroku w sprawie Stadt Halle i RPL Lochau(4).

2.        Poza tym niniejsze postępowanie wpisuje się w listę częściowo rozstrzygniętych(5) już postępowań dotyczących udzielania przez gminy włoskie zamówień w dziedzinie zaopatrzenia w energię oraz usuwania odpadów.

II - Ramy prawne: prawo wspólnotowe

3.        Dyrektywa 93/36 zawiera w art. 1 podstawowe regulacje dotyczące jej zakresu obowiązywania.

4.        Artykuł 1 zdanie wprowadzające oraz lit. a) stanowi:

„Dla celów niniejszej dyrektywy:

a)      ťzamówieniami publicznymi na dostawyŤ są umowy o charakterze odpłatnym, zawierane na piśmie między dostawcą (osobą fizyczną lub prawną) a jedną z instytucji zamawiających, określonych w lit. b) poniżej, których przedmiotem jest kupno, leasing, dzierżawa, najem lub kupno na raty, z opcją lub bez opcji zakupu towarów. Dostawa tych produktów może ponadto obejmować czynności montażu i instalacji […]”.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00