Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok Trybunału (pierwsza izba) z dnia 11 maja 2006 r. - Carbotermo SpA i Consorzio Alisei przeciwko Comune di Busto Arsizio i AGESP SpA. - Sprawa C-340/04., sygn. C-340/04

Sprawa C‑340/04

Carbotermo SpA i Consorzio Alisei

przeciwko

Comune di Busto Arsizio i AGESP SpA

(wniosek o wydanie orzeczenia w trybie prejudycjalnym złożony przez

Tribunale amministrativo regionale per la Lombardia)

Dyrektywa 93/36/EWG - Zamówienia publiczne na dostawy - Udzielenie zamówienia bez przetargu - Udzielenie zamówienia na rzecz przedsiębiorstwa, którego instytucja zamawiająca jest akcjonariuszem

Streszczenie wyroku

1.        Zbliżanie ustawodawstw - Procedury udzielania zamówień publicznych na dostawy - Dyrektywa 93/36 - Zakres stosowania

(dyrektywa Rady 93/36)

2.        Zbliżanie ustawodawstw - Procedury udzielania zamówień publicznych na dostawy - Dyrektywa 93/36 - Zakres stosowania

(dyrektywy Rady 93/36 i 93/38, art. 13)

3.        Zbliżanie ustawodawstw - Procedury udzielania zamówień publicznych na dostawy - Dyrektywa 93/36 - Zakres stosowania

(dyrektywa Rady 93/36)

1.        Dyrektywa 93/36 koordynująca procedury udzielania zamówień publicznych na dostawy stoi na przeszkodzie udzieleniu zamówienia w sposób bezpośredni na dostawy i usługi, którego przeważającą wartość stanowią dostawy, spółce akcyjnej, której zarząd posiada szerokie kompetencje do prowadzenia spraw spółki i może wykonywać je w sposób samodzielny, i której kapitał zakładowy jest aktualnie objęty w całości przez inną spółkę akcyjną, której większościowym akcjonariuszem jest z kolei instytucja zamawiająca.

W takich okolicznościach nie jest bowiem spełniona przesłanka niestosowania dyrektywy 93/36, zgodnie z którą instytucja zamawiająca sprawuje nad spółką, której udzieliła danego zamówienia publicznego, kontrolę analogiczną do sprawowanej nad własnymi służbami.

Celem dokonania oceny tej przesłanki należy uwzględnić całokształt przepisów prawnych oraz istotnych okoliczności. Z analizy sprawy musi wynikać, że spółka, której udzielono zamówienia, jest poddana kontroli, która umożliwia instytucji zamawiającej wywieranie wpływu na decyzje podejmowane przez tę spółkę. Musi tu chodzić o możliwość wywierania decydującego wpływu zarówno na cele strategiczne, jak i na decyzje.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00